Persj så langt øyet kan se!

La deg bli imponert over juniorenes herlige prestasjoner en torsdag i februar!

Etter at Roger Wiggin har kommet inn i klubben har vi rodd 2k test nesten hver måned. Dette er for å teste om vi har blitt bedre, eller om man må gjøre noe med treningen. Siden vi nå gjør denne testen relativt ofte, er det ikke lenger slik at alt du tenker på hele dagen er hvor vondt du kommer til å ha det på trening i dag, men at du tar det litt med ro. Ikke minst er det fordi vi blitt sterkere i hodet; tanken om at du ikke kommer til å klare å fullføre kommer kanskje såvidt før du ser at det bare er et par hundre meter igjen, og det er tid for å gi mer enn du noen gang har gjort. Grunnen for våre sterke hoder er på grunn av alle de harde maskinøktene vi har kommet oss igjennom denne vinteren. Juniorene er blitt introdusert til flere 5kere, slik at distansen 2k ikke er blitt så mye i forhold.

Uansett, forrige torsdag fikk alle junior b pÃ¥ trening en bekreftelse pÃ¥ at de har jobbet hardt; alle perset! Jonas Bjerk var den som perset mest med hele 16sek, noe som er svært mye nÃ¥r det gjelder 2k test! Den “minste” forbedringen var pÃ¥ 2 sek, noe som faktisk er litt vanligere. Og i mellom dette var det roere som perset med 8sek, 6sek, 4sek osv. For en gangs skyld var ikke 2k bare smerte, gleden var ikke bare hos en eller to, men alle. Trener Wiggin hadde selv aldri opplevd at alle pÃ¥ trening fikk en bedret “personal best”.