Treningssamling i Sandefjord

Flere bilder kommer etter hvert!

Dag 1:

Kl. 06.45 på lødrag, la Sven Ole, Tharald, Fredik, Markus og David i vei mot Sandefjord. Lars måtte desverre holde seg hjemme på grunn av en vond rygg. Trener Roger kunne heller ikke bli med, da han skulle til England i noen dager. Sandefjord Roklubb hadde sagt seg villige til å låne bort en av sine carbonfirere. Vel fremme i roklubben, klar til innsats, viste det seg desverre at riggerne til denne båten ikke var til å oppdrive.Vi lot oss ikke stoppe av den grunn, og måtte ta i bruk en firer av tre, fra tidlig 70-tall. Båten viste seg likevel fullt brukbar. Til tross for at den var 40 år gammel. var ingen ting ødelagt. (med unntak av et fotbrett som var reparert med en tom pakke is-te, og hyssing)

Første økt ble gjennomført i tåke med 10 meters sikt, og den gode gamle rofølelsen kom etter hvert tilbake. Sven Ole på stroke, gjorde en glimrende jobb med styrefoten, og førte båt og mannskap trygt frem i skjærgården. Godt fornøyd med første økt dro vi inn til sntrum, og forspiste oss fullstendig på Peppes Pizza. Andre økt ble gjennomført med bytte av plasseringer og sider. Alt i alt en glimrende start på rosessongen

Dag 2:

Søndag dro samme gjengen tilbake til Sandefjord, med unntak av Tharald som måtte øve til kjemiprøve. Det var om mulig enda mer tåke på første økt, og etter vel 15 minutters roing i tåkehavet, visste plutselig ingen hvor vi befant oss, hva som var sør og nord, eller hvor klubben lå. det ble en god del leting, før vi endelig kjente oss igjen. Litt skremt over egen retningssans, ble økten likevel fullført, med godt trøkk. På andre økt hadde noe tåke lettet, og sikten var bedre. nå kunne vi se alle isflakene vi heldig vis ikke traff de tidligere øktene. Roingen fortsatte med stadig progresjon på andre økt.

Tusen takk til Sandefjord Roklubb, for lån av båt og klubbhus!