Klubbåpningen 2011

Flaggene er heist, nye båter er døpt og NSR har seiret atter en gang. Les mer om årets Klubbåpning!

I dag var vår årlige åpning av klubben. Formann Dag Finn Erlandsen holdt en fin tale med en liten oppsummering om fremtidige planer. Vi var så heldige å få besøk av Erling Storm, som også sa noen fine ord. En representant fra Bygdøy Lions var også til stede og døpte den nye 2x, Bygdøy Lions 2. Andre båter som ble døpt var Dag Finn Erlandsen 2x/2- og Esther Verburg den tredje 2x/2-.

Senere var det årlige ”the Boatrace”  mellom NSR og CR, under kan dere lese hvordan det var.

Min opplevelse av årets NSR vs. CR-race

Klokken nærmet seg 12.00, noe som betydde at det viktigste løpet gjennom hele rosesongen snart skulle starte. Jeg ante ikke det fulle alvoret da jeg stod der på brygga. Dette var nemlig første gang for meg. Nito satte meg så vennlig inn i det, dette kommer til å bli hardt, sa han. Da begynte jeg og tenke på hva hardt var for Nito; en voksen mann med ganske store muskler, og hva hardt var for meg; en jente med litt mindre kapasitet en disse store mennene. Det var vell da jeg tenkte at jeg kom til å dø. Ikke bare fordi det var hardt for de store mennene, men hva om jeg fisket med åren og ødela for hele båten? Hva om vi tapte?! Det er jo litt press når man skal ro med NSRs beste roere. Jeg forstod også at resten av mannskapet var nervøse. Det forsterket min tro om at dette løpet var ekstremt viktig, noe som ikke hjalp meg og min psyke. Men jeg kom meg ut i båten, selv om jeg var litt mo i knærne.

Ute i kilen startet oppvarmingen, og etter hvert tok vi et par opptrekk. Det bruste under båten i det den brøt frem i vannoverflaten. Startene og opptrekkene er faktisk noe av det villeste jeg har vært med på innen roing. Aldri har jeg nådd en så høy takt! ( ganske sikker på at jeg ikke har vært oppe i den farten før heller).

CR kom seg etter hvert på vannet. De blå og røde stilte seg opp til start, begge båter var klare for å gi alt. Attention….ROW ble det ropt fra en av følgebåtene, og løpet var i gang. Wow, var egentlig alt som var i hodet mitt. Vi suste av gårde med fem gode starttak, og fortsatte videre i den høye takten. Allered eså tidlig er jeg ganske sikker på at vi ledet med litt. Selv om det gjorde litt vondt i armer og ben, var det utrolig moro! Lengden mellom oss og CR økte utover løpet takket være de ti harde takene vi tok (i hytt og pine). Vi kom snart til bryggene med hylende NSR medlemmer, det føltes godt og nervøsiteten forsvant.

Plutselig var vi forbi målstreken, og vi seiret over CR med masse margin. Det var en veldig bra opplevelse å ro med så gode roere, og selvfølgelig å vinne over naboene!

Flaggene er heist og klubben er åpen, velkommen til en ny sesong!

Anne Een Sture