Godt samarbeid og alternative metoder..

Kjørbo er forbi, vi er våte og slitne, men NSR-gjengen har samarbeidet masse og det førte til at det ble en herlig helg! Her er det litt om hva som skjedde og noen bilder du kan kose deg med!

Lørdag pÃ¥ Kalvøya viste seg og bli en ganske fin dag, varme og sol, og ikke minst fordi det var regatta! Først ut pÃ¥ vannet var jrcerne Edvart Svingen, Elisabeth Wiik og Nicholas Solem. Dette var i Ã¥pen nybegynner, og i Ã…pen mÃ¥ jrcerne av og til konkurrere mot seniorer eller eldre juniorer. Derfor kan det være ganske vanskelig i den klassen. I Ã…pen 2x mÃ¥tte jrcerne Karl Fjelltveit og Noah Johnsen ro mot NTNU Studenter,  og det er jo et gyllent eksempel pÃ¥ at det kan være litt vanskelig i Ã…pen..

Kl 12.35 var det tid for Djrc 2x hvor blant annet stjerneparet Sara Juel og Bente Vagle stilte, og vant! Det var dessverre ikke tilfelle for Sara Hegge og Anna Sture i 2x da de kom på 4. plass i djra. Det tok faktisk ikke så veldig hardt på, fordi det var kun tidelssekunder opp og de hadde gjort et helt greit løp.

I 1x herre jrb stilte Magnus Tønsberg, Oscar Helvig og Petter Svingen. Her var det en intern konkurranse mellom Petter og Oscar, men Petter måtte se seg slått av den nesten to meter lange lagkameraten.

Så var det tid for jrcerne igjen, i hjrc 2x viste guttene mye fremgang, med en fin teknikk og rytme. I djrc ble stjerneparet delt i hvert sitt heat hvor begge kom på andre plass!

Et av høydepunktene for dagen var Ã¥ se fireren som skal til Baltic cup om drøyt en mÃ¥ned. Deres løp ble slÃ¥tt sammen med hjra 4x, og spennende var det Ã¥ se hvor nærme dem de kunne komme. Som mannen i høytaleren sa; de rodde overraskende bra teknisk og endte til slutt – sek bak –4x! Fireren ror veldig pent, men det som er mest overraskende ved dem er balansen, pÃ¥ trening klarte de holde Ã¥rene borte fra vannet stillestÃ¥ende i tre min, før de ikke gadd mer. Uansett tiden deres pÃ¥ de ca 460 meterne ble 1.28.

I djrb 1x var det veldig jevnt, tre båter, Sara Hegge, Anna Sture og drammens Anne Line Hexeberg, knivet om gullet. Kun få meter før mål var Anna Sture et par centimeter foran, og vant akkurat.

På Tunevannet ble roret til Filippi 4xen ødelagt, så på Kjørbosprinten hadde vi en 70kilos wudi. Den viste seg for å være i det letteste laget for jrb gutta da baugballen var under vann et par tak, og et lite øyeblikk ble riggerne på strokeside også ganske bløte..

Lørdag ble avsluttet av damer senior 8 , hvor NSR måtte se seg slått av Bærum. Men det at NSR fikk til en ren demeåtter, er vel en liten seier i seg selv?!

Søndag ble en artig dag, ved totiden begynte det å regne, og det ga seg vel egentlig aldri.. Uansett måtte vi jo ro. Sara og Bente rodde inn til en tredjeplass, endelig for noen. Hos jenter i single jrb endte Anna Sture på andreplass og Sara Hegge på tredje.

Etter gårsdagens tur i wudien prøvde guttene febrilsk å finne en annen båt. De fant en til slutt, det er ikke tull, det ble Tøsti! Roerne i Tøsti var Theodor Wiik, Magnus Tønsberg, Petter Svingen og Torstein Østberg. Det andre 4x crewet måtte gå på båtslang, og endte opp med en dobbeltfirer fra Christiania Roklubb, så takk til dem! I cr båten var Felix Johansen, Jonas Bjerk, Emanuel Verde og August Ringnes. Tøsti endte på en andre plass på søndagen også, og roerne var positivt overrasket over futtet gamle Tøsti hadde, eller kanskje det var stødigheten.

Det var ikke veldig fristende å gå ut på vannet etter at det hadde regnet en stund, og etter alle løpene var det svært fristende å dra hjem. Men vi hadde rundt 18 båter som skulle pakkes og slenges opp på hengeren. I mangel av veldig høye mennesker, ettersom at Markus (masse navn) Holmemo, David Sture osv. Ikke var til stede, og Magnus Tønsberg og Oscar Helvig var på vannet store deler av sjauingen måtte vi ty til andre alternative metoder da vi ikke rakk opp til Saeculum 4-/4xen med mer enn langefingeren. Lars Myhrer som var trener og som aldri sparer på kruttet, lot Louise Arve sitte på han for å nå opp til båten. Saeculum kom seg trygt opp på hengeren, uten en skramme. Dette fikk vi dessverre ikke tatt bilde av. På slutten av sjauingen fant man ut at Tøsti, som lå på toppen av hengeren, bare var bundet et sted. Under var det selvfølgelig pakket masse båter, så det var så godt som umulig å komme opp til den kjære veteranen. Det var ingen fare, denne gangen trådte faren til Lars Myhrer opp, og lot Louise Arve stå på skuldrene hans og binde båten. Dette er bare små ting Lars og Tor-Geir Myhrer har gjort i løpet av denne helgen, de skylder vi en stor takk!

En takk til Bærum Roklubb også!

Her er resultatene- offisiellresultatlistekjrboregattaen2011.xls