Klubben i våre hjerter har fått hjertestarter

Klubben i mitt hjerte – nå med hjertestarter

La oss håpe det aldri blir bruk for den, men er behovet der, kan den redde liv. Les mer om hjertestarteren og den generøse giver her!

Historien bak er kort fortalt, at NSRs Jens Chr. Kolberg under et møte med Morten Olsen, daglig leder av Bygdø Allé Finanssenter AS, fikk tilbudt en gratis hjertestarter. BA Finanssenter hadde i 2010 kjøpt inn fire hjertestartere, tre var gitt bort til andre idrettslag, og en lå tilbake på kontoret deres. Kunne dette være interessant for NSR?

Dette var umiddelbart før Nordisk Mesterskap i juni. NSRs mosjonsjef ble kontaktet, det ble straks sagt ”ja takk” til den sjenerøse gaven.  Det utviklet seg en positiv dialog og BA Finanssenter ble invitert på en vellykket rotur uken etter med etterfølgende pizza fra Lanternen.

Blostrupmoen (ja firmaet heter det..) som leverer utstyret rakk ikke å gi starteren service før sommeren, men fra 7.august har NSRs hjertestarter fått sin service og har blitt hengt opp på veggen i trimrommet.

Hjertestarteren kan brukes av alle som har gjennomgått vanlig førstehjelpskurs med hjerte/lungeredning, maskinen forteller hva som skal gjøres underveis.

Tusen takk til Bygdø Allé Finanssenter for en uhyre nyttig gave – som vi håper vi aldri får bruk for!