Roathlon på Kalvøya!

Roathlon på Kalvøya

Onsdag inviterte Bærum roklubb til roathlon på Kalvøya. Ettersom du på roathlon ikke bare ror 1000 eller 2000m alt du kan, men også får løpe 2 eller 4km etterpå, var det rart at ikke flere deltok. Men Jonas Juel, Bente Vagle og meg selv deltok, og ga alt vi hadde.

Vi jentene startet først og ettersom vi er jr. B skulle vi «dessverre» bare ro 1000m og løpe 2km. Det var tungt nok det, og det å starte og løpe etter å ha rodd alt du kan, er som å starte med ganske mange kg tyngre bein og pusten til en som røyker tjue om dagen. I hvert fall var det slik for meg. Men vi fulførte, og jeg endte på 2. plass, mens Bente endte på 3.

Jonas har omtrent ikke sittet på romaskinen denne vinteren, men han rodde bedre enn han noen gang har gjort. Så da han var ferdig med sine 1000 metere tok han opp jakten på sin ene konkurrent som ikke var langt unna, og han krysset mållinjen først i jr. C klassen.

Etter vi var ferdige var det suppe og en sukkerbombe av en brownie med marshmallows på toppen. Det var også premieutdeling det vi jentene var så heldige å vinne hver vår tufteboxer i jenteversjon. Tusen takk til Bærum roklubb som har tatt initiativ til et slikt arrangement, og vi får håpe at litt flere stiller til neste år. For når dævelskapen er over er det veldig hyggelig.