Åpningen 1. mai 2013 er gjennomført i ordnede, verdige og strålende former

Åpningen 1. mai 2013 er gjennomført  i ordnede, verdige og strålende former

Alle sedvanlige ingredienser var på plass, herunder en smule sol, velopplagte roere, glade givere, gode kaker og iver etter å komme igang.

Leder Hans-Jørgen Arvesen og hans besetning gjennomgikk klubbens helsetilstand (meget tilfredsstillende), nasjonalsangen avsunget (meget bemerkelsesverdig), og endelig en hærskare av bÃ¥ter døpt i vann fra Frognerkilen  –  i alt fem stykker, gitt av snille givere pÃ¥ anmodning av klubb og roere. Hver bÃ¥t ble døpt med omtale av giver eller mottaker, den mest sjokkerte tilstedeværende fikk et selvskrevet dikt opplest av Anne Stine før flagget ble revet av, og bÃ¥tnavnet kom til syne. Fullstendig lyn fra klar himmel. Fhv rosjef Øystein Wiik var adskillig mer fattet og poengtert da ”hans” bÃ¥t kom til syne, og Cato Myhre likesÃ¥.  At klubben er heldig som har sÃ¥ mange flotte bÃ¥ter, og slikt et flott hus Ã¥ ha dem i, er det lite tvil om.

En av bÃ¥tene – som Oscar koste meget med – blir gjenstand for egen omtale etterhvert.

Så kom selve regattaen – tre løp mot Christiania. Dommer var Gunnar Clifford, båtfører Niels Nicolaysen og fotograf Anne Stine Mollestad – meget kapabelt med andre ord.
Første løp mix senior 8 , knusende seier til NSR (Cox Theodor Wiik, Sven Ole Mollestad Nicolaysen, Peder Myhre, Markus (masse navn) Holmemo, Nito Simonsen, (x) Anna Sture, Louise Arve og Sara Juel.

p> Andre løp: Mix 4x – knusende seier til NSR (Anna Sture, Patrick Sture, Oscar Helvig Stabe, Sara Juell.
Tredje løp – mix Master. Knusende seier til NSR (Cox Theodor Wiik, Sverre Løchen, Cato Myhre, Finn Tveter, Louise Arve og Esther Verburg).
Alt i alt meget tilfredsstillende.

(Hjemmesidens utsendte må få litt bistand med noen av navnene i båtene, i yr begeistring over begivenhetenes store suksess ble ikke alt notert ned slik det skulle. Legg inn info i kommentarfeltet nederst).

I gleden over årets hat trick må vi også sende en god hilsen til Christiania og gi uttrykk for at vi er heldige som har en god nabo og yndlingsfiende over kilen som vi kan tevle mot, måle oss med og samarbeide med.

Solstråler over dagen, men en kjølig vind – og den flotte kafeen med mange gode kaker mv var gledelig i sving i festsalen, hvorfra også utsikten ned mot båtplassen kunne nytes, med de mange vakre båter og flotte medlemmer.

Takk til alle som stiller med tid og arbeid og innsats for å avvikle dagen! Det er ikke få!

SÃ¥ da er vi i gang!!

Ps  – hjemmesidens utstendte mÃ¥ poengtere at en viss fager 2x mÃ¥ fÃ¥ en fin plass i bÃ¥thuset, god tilgang til vann, og vil bli jevnlig inspisert for tegn manglende trivsel og tilsyn.