60pluss til Arendal!

60 til Arendal!

En flok entusiastiske 60plussere dro dagen etter åpningen til Arendal.

Ettersom turen ble planlagt i januar hadde vi jo satset på at det skulle bli vår, når vi kom til Sørlandet, men sådan skulle det ikke bli!

Et mangeårig medlem i Arendals Roklub, Alf Martin Sandberg, har lokalhistorie som interesse og fungerte som morsom og velopplagt byguide på en to timers byvandring etter vår ankomst til Sørlandet.

Dagen etter fikk vi satt tre fireåres innriggere på vannet. Da det blåste kraftig fra sør, så la vi turen opp i Nidelven og ut mot havgabet. Her kunne vi for det meste ro i le av fastlandet. På vei tilbake til klubben ble det målt 10,4 km/t med god hjelp av strømmen i elven.

Dagen derpå skulle vi etter planen ro til Merdø, men med utsikt til vindstyrke 14m/s ble det ikke helt etter planen, regnen pøste ned, blåsten pisket godt i ansiktet, så vi fikk nøye oss med en tur inn i Pollen og et stykke ut Galtesundet, noen sa at de hadde sett de hvite hus på Merdø. En frisk tur, men bare blide ansikter og smil å se.

På kvelden koste vi oss med en god middag før det var søndag morgen var tid å vende nesen nordover og hjem til Oslo. Og da strålte solen fra en klar himmel, knap et vindpust var å merke!

Tusen takk til gjestfrie Arendals Roklub for lån av båter og ikke minst: en deilig varm badstue!

Marianne L