NM 2013 er historie(r), men noen svært gode! Og NSRs all time high!

NM 2013 er historie, men noen svært gode! Og NSRs all time high!

Takk til de mange og utrettelige funksjonærer, trenere, ildsjeler, publikum og roere, som står på i sol og regn. Det ble et flott og proft arrangement! I dag vil hjemmesiden også gi en særskilt hyllest til jenter!

NSR har forsynt seg grovt av premiebordet, og de røde årene har skrapt over premiebrygga nesten kontinuerlig. Noen har ytt over evne, andre har opplevd at det ble litt stang ut. Noen greide å ta tre NM-gull i løpet av en time eller to (Patrick?), og andre fulgte hakk i hæl. Noen tok sitt NM gull nr 762 (Eirik Lilledahl??) Det mest iøynefallende synet har likevel vært de mange rødkledde jentene. NSR har vært kjent for sine mange gode roere av hankjønn,NM har vist ro-Norge at det er mange gode jenteroere i klubben også – med stor aldersmessig spredning.

Regattakontoret stadig oppdaterte Dropoxfiler viste at alle disse jentene samlet poeng og medaljer med begge hender, og prestasjonen som vil bli stående i år fremover var JA8 :

NSRs juniorjenteåtter manglet to roere pga konfirmasjon, og klubben forsøkte i god tid å få flyttet søndagens løp til lørdag. NR var positive, Christiania samtykket, Fana samtykket ikke, fordi de mente at en flytting ikke ville gavne deres klubb. Skuffede men tøffe NSR-jenter ville vise seg frem i åtter, og bestemte seg for å stille til start likevel med seks roere! Seks sterke jenter dro til fra start, og knuste konkurrentene. Mange jenteåttere til start gavner i alle fall jenteroingen i NSR og jenteroing i Norge!

Mer kommer, kos dere med noen bilder så lenge! Og finn resultatene i Jens sine eminente dropboxfiler under fanen NM 2013. Her vil dere se at NSR fikk totalt i NM: 10 gull, 3 sølv og 4 bronse. Dertil Emil Mörchs pokal for beste klubb. I Årungrgettaen: 5 gull, 3 sølv og 6 bronse. Ingen har siden 1970 i alle fall tatt ti gull. Dessuten: Meget velfortjent ærespokal og hyllest til energibuntene Jens og Marianne! Hjemmesiden gratulerer!

Her er ord fra Erling Storm, president NR, lagt ut på Aftenposten.no:

Etter tidenes beste VM for norsk Ro- sport får vi et veldig bra NM arrangement fra Norske Studenters Roklubb (teknisk arrangør). Stor takk fra forbundet for kjempeinnsats fra alle frivillige hjelpere. Mange gode løp, men ingen kunne tukte Tale og Kjetils sculler løp i kampen om Kongepokalene. Gratulerer! Concept2 Norge ga ro maskiner til gull-lagene fra VM. De ble også feiret med kaffe og kake (med bilder på kakene av Birgit Skarstein i sin 1x, Kristoffer og Are i sin 2X og Kjetil og Nils Jakob i sin 2X, tre gode kaker fra Baker Hansen). Rosportens Venners Ærespokal gikk til Marianne Lundh og Jens Kolberg, begge NSR. Emil Mørcks pokal for beste klubb gikk til NSR med 50p, foran CR med 30p og Bergens Roklubb med 15p. Takk for en fin ro helg på Årungen!
ps – takk fra arrangørene til alle som ble igjen for Ã¥ hjelpe til med Ã¥ rydde!