Nok en flott klubbkveld er avviklet

Klubbsjef og rosjef har nok gang ordnet med en vel besøkt klubbkveld!

Tirsdag 18. mars kl. 19 hadde klubbsjefen, Hilde Vagle, innkalt til klubbkveld,  og  med ingen ringere med landslagstrener Johan Flodin som foredragsholder. Flodin hadde ogsÃ¥ tatt med sin assisterende trener, Johan Lindberg. Med slikt selebert besøk hadde NSR ogsÃ¥ invitert medlemmer fra andre klubber, og flere fra naboen pÃ¥ andre siden av kilen hadde tatt veien rundt – eller over?.

Møtet var også godt besøkt av egne junior og U-23-roere, mange matte i blikket og røde i toppen etter nylig gjennomført 2k-test. Disse var nok ekstra takknemlig for at klubsjefen vartet opp med pizza, kaker og saft. Også medlemmer fra klubbens eldre garde møtte opp, og tillegg et nesten fulltallig styre.

Flodin holdt forsamlingen i ånde med en inspirerende og humoristisk redegjørelse for landslagets treningsopplegg og treningsprinsipper. Han forsikret de håpefulle i salen om at det landslaget gjorde ikke skilte seg vesentlig fra det NSR og andre klubber fulgte. Tilhørerne merket seg nok forskjellige ting i det innholdsrike foredraget, men for en med mer begrenset roerfaring sitter tre ting igjen:

• Ã… bli en roer pÃ¥ internasjonalt nivÃ¥ tar tid – gjennomsnittsalderen for gjennombruddet er 25 Ã¥r.
  • Dette krever systematisk, hard og ikke minst klok trening over tid, og man kan ikke forvente fremgang hele tiden.
  • Miljøet i klubben og pÃ¥ laget er viktig for Ã¥ lykkes, og ansvaret for et godt miljø ligger pÃ¥ alle. Ã… smile og være positiv er en viljessak – av surmulig vokser ingenting.

Rosjef Tor-Geir