Med vårsola kommer poleringsvoksen frem..

Følg “the Silverlads” sitt eksempel og begynn de nødvendige forberedelser til en strålende vannsesong nå!

De siste båtene ble hentet hjem fra Årungen 15. desember, og med 10 plussgrader og snø- og isfritt første uken i mars, ligger det an en kort vintersesong. Desto viktigere er det at både kropp og båt blir klargjort for en ny regattasesong. Har man ennå ikke kommet igang med seriøs trening, kan det vær i senest laget for kroppen, men det ennå tid til å klargjøre båtene. Geir og Tor-Geir rubbet og polerte “sin” båt lørdag ettermiddag. Dobbelsculleren 251 Morten Bergesen ligger nå og skinner i båthallen, og gjør at andre båter krymper seg i sin matthet og bare venter at deres brukere skal ta pussemaskinen og pussegarnet fatt. Mye god trening i det også!

Og ryktene sier at the Silverlads Double har store planer for sesongen!

båtpolering    IMG_0885

One reply on “Med vårsola kommer poleringsvoksen frem..

• Runa (Moderator)

Det er allerede innkommet melding om at også de brede lag er engasjert i polering: Rogers roere skal stille lørdag 14. mars kl. 10:00 i klubben for å rubbe og polere båter. Maartens roere skal polere båter søndag 15. mars kl. 10:00.

Det er også meldt bekymring over hvorvidt rosjefen har laget en standard for hvordan båtene skal se ut efter rubbing og polering som er så krevende at roerne ikke har mulighet til å oppnå det samme. Mja – vi satser på at the Silverlads får motivert og knivskarp konkurranse.

Svar