Treningsrommet – hva skjer og når?

Nå skjer det store forandringer – les mer her:

Etter 50 år velger klubben å gi et løft til dagens treningsrom. Målsetningen er å bringe klubbens treningslokaler opp til en 2016-standard, samtidig som vi bevarer noe av klubbens sjel. Treningsrommet vil få nytt gulvbelegg, ny himling og malte vegger. Over robassenget bygges en brygge for uttøyning. Det installeres nytt ventilasjons og varmesystem og ny belysning. Utenfor herregarderoben vil det bli lagt nytt gulv og ny himling med malte vegger og ny belysning. Området skal kunne brukes som samlingsrom/lounge. Vi installerer også nye dører og vinduer som vil slippe inn mer lys og sikre stabil temperatur i vinterhalvåret. I tillegg får vi nye treningsapparater som er tilpasset roernes behov.

Når begynner dette?

Selve oppstarten på renoveringen begynner 2. mai. Allerede 18. og 19. april vil dagens treningsutstyr auksjoneres bort, før rommet strippes og resterende utstyr kastes.

Kan jeg benytte treningsrommet i perioden?

Frem til 2. mai vil nok treningsrommet fremstå som noe mørkt da alt av belysning også forsvinner. Du må gjerne bruke rommet i denne perioden.

I mai og juni er treningsrommet stengt for trening. Romaskiner vil bli plassert i båthallen ved behov. Ellers så oppfordrer vi medlemmene til å ta turen på vannet når varmen og våren endelig kommer.

Kan jeg bruke garderobene?

Ja, garderobene kan i utgangspunktet benyttes, med noen periodiske unntak for herregarderoben. Det vil da bli felles garderobe i dagens jentegarderobe. Dette vil vi komme tilbake til.

Vil det opprettes et alternativt treningslokale?

Nei, det blir dessverre ikke det. Etter noen runder med treningsgruppene fant man ut at behovet nødvendigvis ikke var så stort. Vi oppfordrer til å bruke sjøen og båtplassen ved godvær. Båthallen og evt ballsallen kan benyttes til lett gruppetrening ved semre vær.

Hva med årer?

Godt spørsmål. En permanent løsning for årer er enda ikke landet. Årer vil bli fordelt mellom «halvtaket» og venstre båthall i det korte bildet. Mulighet for ombygging av «halvtaket» vurderes.

Hva med robassenget?

Robassenget blir med videre, men denne gangen blir det bygget en «brygge» over bassenget til bruk for tøying og mageøvelser.

Når er alt ferdig?

Planlagt ferdigstillelse er 25. juni.

Blir det åpningsfest?

Ja. Definitivt.

Ble andre alternativer vurdert i planleggingsprosessen?

Ja, ulike alternativer har blitt vurdert hva gjelder utbygging, forlegning osv. Etter mange runder landet prosjektgruppen på at dagens areal skulle benyttes med tanke på kommunale reguleringer, økonomi og medlemmenes behov. Man tror at

Er prosjektet fullfinansiert?

Nei, prosjektet er ikke fullfinansiert og klubben har tatt på seg en økonomisk risiko før endelige svar fra ulike støtteordninger har kommet tilbake. NSR fondene bidrar med en stor andel, men prosjektet er avhengig av bidrag fra medlemmer og private stiftelser for å komme i mål.

Hvor kan jeg finne oppdatert informasjon?

Oppdatert informasjon finner du her på websiden. Rosjefen, Mosjonssjefen, trenere og leder for 60+vil også bli holdt underrettet underveis.

One reply on “Treningsrommet – hva skjer og når?