Tunevannet

Det ble mye regn og sidevind på Tunevannet lørdag. Det var såpass dårlige forhold at supersprinten ble avlyst, men de fleste andre løp gikk som planlagt.

Første dag på Tunevannet konkurreres det over 500m, og andre er det vanlige distanser. Først og fremst må vi gi skryt til alle roerne som har gjennomført sin første regatta, og det i dette uværet! Mange av juniorene på listen er rykende ferske fra vårens roskole. Søndagen var det forøvrig litt sol og mindre vind.

NSR stilte med juniorer i stort sett alle klasser. I mix jrC 4x dro roerne Karen Byberg, Silje Strøm, Felix Spydevold og Sander Bjerke i land en fjerdeplass på lørdag. Søndag ble distansen forlenget fra 500m til 1000m. Her var Karen Byberg, Silje Strøm, Mathis Grimstad og Axel Rudi i god fart. Det ble bronse til laget!

Foto: Arne Byberg

Båtene som rodde kvalifikasjon til Baltic Cup hadde mange gode resultater. Guttene i 4- Trygve Løken, Kristian Lorentzen, Bror Storsten og Alexander Blom Tindlund tok seieren med god margin både lørdag og søndag! Jentene Marie Rudi, Lisa Byberg, Fabia Emblem og Ella Hegge hadde ingen konkurrenter og måtte presse seg selv for å sette gode tider denne helgen. Vi følger spent med på uttaket.

Foto: Arne Byberg

De litt eldre guttene tok også seier i jrA 4- begge dager. Da Baltic Cup er for roere opp til første året i JrA blir det arrangert to jrA klasser på et vis. NSR kom på toppen av pallen i dem begge. Litt senere dro Hugo Haavind i land en bronsemedalje i singel.

Sara Juel og Emilie Helvig rodde dobbel søndagen. De skildret sitt eget løp slik; vi vant første tusen med god margin, andre tusen tapte vi med god margin. Med andre ord veldig gøy til tusen, veldig vondt til to tusen – og en veldig gøy historie!

De enda eldre herrene og damene i masters var også på plass i Masters Mesterskap! Dette kan vel bare bety at de har ligget i hardtrening på roklubben hele sommeren?

Herrene var å se i alle de ulike båttypene fra singel til dobbeltfirer. Ulla Dahl og Kristina Kvalheim øste på med krefter og god stil over de 1000m – det ble bronse til duoen!

Takk for nå Sarpsborg Roklubb!

Resultater

Vi er allerede i august dere og regattaen på Tunevannet er i gang lørdag 17. aug. Det bøtter som alltid ned lørdag, men søndag blir det lite vind og sol.

Foruten vanlig regatta er det også Masters Mesterskap, Sprint, Supersprint og mulighet for klubbens juniorer å kvalifisere til Baltic Cup – vi heier og håper dere kommer med!

Her finner du trekningslisten