Julehilsen fra lederen

Kjære medlemmer av NSR

Det er kun kort tid til ribba settes i ovnen og det er ikke mange dager igjen av dette året.  Et år som har blitt helt spesielt.  Det har vært restriksjoner, utsettelser og avlysninger gjennom hele året siden Covid-19 traff landet sist vinter. Samtidig har det vært året for kreative løsninger og pågangsmot. I dette spesielle året ble det etablert en ny virtuell roklubb, det ble startet sommerleir for ungdommer, vi har gjennomført Årungregattaen og Ramberg 8’ern og ytre peisestue er pusset opp.  I tillegg har vi sanket seire og heder og ære i mang en regatta og ikke minst i NM.  Vi kan se tilbake på 2020 og være stolte av det vi har fått til i løpet av året.

Det er mange som fortjener en takk og aller først vil jeg takke alle som ror.  Vi har roere i et stort aldersspenn og vi ror i forskjellige båter og på forskjellige nivåer.  Felles for oss er at vi ror med en rød stjerne på brystet og vi representerer klubben vår.  Vi skal være stolte av å ro for NSR.  En stor klubb i en nasjon som har fostret mange topproere opp gjennom tiden.  Når vi tar på den røde drakten skal vi gjøre vårt beste for å vinne men også vårt beste for å gå foran med et godt eksempel, enten det er i vår egen klubb eller når vi er ute og treffer andre roere.  Dette har vi klart i 2020 selv om det har vært krevende.  Hold motet oppe – det blir bedre tider.

En stor takk til alle trenerne våre som inspirerer og utfordrer og tålmodig dytter oss videre enten det er for å senke persen på 2k eller i søken etter det perfekte rotaket og den himmelske følelsen når båten glir gjennom vannet.

En stor takk til alle roer-foreldre som bidrar med stort og smått hver dag gjennom hele året.  Vi skal ta godt vare på barna deres og samtidig trenger vi hjelp av dere til dugnader, kjøring, regattaer og mye annet.

En stor takk går også til våre frivillige som gjør en ekstra innsats, enten det er gjennom et utvalg, i en komite, i styret, på verkstedet eller på annen måte tar vare på klubben og får hjulene til å gå rundt.  NSR er helt avhengig av av deres innsats.  Jeg vet at det legges ned enorme mengder tid fra enkeltpersoner i denne klubben for at vi alle skal ha det bra, og det setter klubben stor pris på.  Vanligvis skulle vi hatt et julebord for å gi en liten belønning for det dere gjør, men slik ble det ikke i år.  Vi får komme sterkere tilbake.

Vi kan se frem mot et spennende 2021.  Vi vet ikke hva som vil møte oss av restriksjoner og begrensninger, men en ting er sikkert.  Vi ror videre med våre røde drakter og skal vise vei også i 2021.

Riktig god jul og godt nytt år til dere alle.

Halvor Bergan
Leder NSR