Koronaregler gjeldene fra 15.12

Regjeringen la frem oppdaterte nasjonale anbefalinger og tiltak for å stoppe den økte koronasmitten gjeldene fra 15. desember (i første omgang gjeldene for fire uker frem i tid). Det betyr at vi må gjeninnføre koronaregler, for å unngå at klubben blir et sted for smitte.

Vi ber derfor om at alle klubbens medlemmer respekterer følgende:
  • Vi oppfordrer alle våre medlemmer til utendørstrening
  • Barn og ungdom kan ha organiserte innendørstreninger, men maks 10 roere samtidig i treningsrommet, og holde 2 meter avstand.
  • Voksne – all innendørs trening skal avlyses.
  • Voksne kan trene utendørs, men det er da anbefalt å være maks 20 personer og holde meteren.
  • Toppidrettsutøvere (primært utøvere som representerer på landslag) kan trene innendørs. Dette må avklares spesifikt med Rosjefen.

Trenere/ansvarlige for treningen bes bruke Spond aktivt for å kunne smittespore ved eventuelle utbrudd, og alle trenere/ansvarlige må påse at dette gjøres.

Vi oppfordrer alle våre medlemmer til mest mulig utetrening – ta frem løpesko, og gjør klar skiene!

Les om Regjeringens nye restriksjoner på NIFs hjemmeside her.

Les Helsedirektoratets veiledning her.