Sesongavslutning og jubileumsfest

Helgen som var markerte NSRs 125 års jubileum, med klubbkapproing og stor jubileumsfest. Avtroppende rosjef Caspar Wohlfahrt ble tildelt klubbens hederstegn på kvelden som både feiret klubbens historie og rettet blikket fremover. Fargen var rød og stemningen var jubilanten verdig!

Torsdag 20. oktober tjuvstartet festhelgen med et flott gjennomført Høstmøte. 25 møtte opp, og i tillegg til grundige statusrapporter fra styrets medlemmer, var nok høydepunktet valg av ny Rosjef, og Viserosjef. Høstmøtet takket av sittende Routvalg, med blomster til Rosjef Caspar Wohlfahrt, og viserosjefene Sverre Løken og Sverke Lorgen. Trioen fikk velfortjent applaus for fantastisk innsats for de aktive roere og for klubben, i Routvalget, de siste fire år! Inn kommer et ungt og spennende team, med Sara Hegge som Rosjef, og Amund Bjørnevik som viserosjef! Kjempespennende! Vi gleder oss! (Sara og Amund var ikke tilstede på møtet). Vi skal presentere dem senere.

Halvdan Nicolaysen fortsetter i Mosjonssjef-vervet frem til april 2023, mens Kristian S. Christensen og Eduardo C. Reis fortsetter som hhv. Masteroppmann og Instrukssjonssjef i 1 år til. Tusen takk!

SE PROTOKOLLEN FRA HØSTMØTET HER.

Lørdag 22. oktober var en fantastisk flott dag for klubbkapproing. Her ble det tradisjonen tro kapproing i både dobbeltfirer og åtter, generation challenge, og Kallevik-løpet for innriggere.

F.v. Peder Strand, Gunnar Clifford, Rosjef Caspar Wohlfahrt og styreleder Halvor Bergan. T.h. Gunnar og Per Klausen i dommerbåten.

Generasjons-duellene; her Niels som stroke, og Anders Krogh på bau.

Caroline som stroke, og Caspar Wohlfahrt på bau.

Synne som stroke, og Petter Fjellheim på bau.

Vaffelmester Bergan i Kafe den Røde Stjerne!

Fra åtterløpene – en fantastisk dag for vennskapelig kappestrid i Frognerkilen.

Det måtte målfoto til i Kallevik-løpet, innrigger-løpet – her var det laget til en Viserosjef som slo laget til en Rosjef, vi nevner ikke navn.

Jubileumsfesten, senere på kvelden, ble åpnet av klubbsjef, Elisabeth Blom Tindlund, foran festglade gjester.

Det var noen under, men la oss si at det var oppimot 125 gjester på 125 års jubileumet! Fullt hus! Gjester inkluderte også våre venner i Ormsund Roklub, Christiania Roklub, Oslo Roklubb, og Drammen Roklubb. Norges Roforbunds president, Thorvald Jacobsen og NRs nye generalsekretær, Kjell Ove Alvestad, var også våre gjester, her i samtale med Halvor Bergan og Kari Gjetrang. Thorvald hilste NSR med gratulasjoner fra Norges Roforbund.

Middagen ble både hyggelig og høytidelig med mange flotte taler, og nydelig mat.

F.v. Carl Bonnevie, som også holdt talen  for 60pluss, Natasza Sandbu, Jan Blom og Birgitte Bruaset.

Caspar Wohlfahrt vår entusiastiske Rochef – med svensk ch i stavelsen – alltid tilstedeværende og alltid full av god energi – ble tildelt NSRs hederstegn under festmiddagen. Halvor Bergan holdt talen og hedret Caspar.

Alt for Rosjefen! Hurra! Hurra! Hurra!

Det ble også delt ut premier for Klubbkapproingen, her Petter Arnøy, og Peder Strand.

Masteroppmann, Kristian S. Christensen holder tale, og t.h. Marianne Lundh som mottok NR beger for 25 (!) distansemerker i gull, på bildet sammen med Halvor Bergan.

Caroline Wohlfahrt og Silje Jære Strøm holdt en flott tale på vegne av klubbens unge roere; blant annet utfordret de Tirsdagsåtteren (les klubbens “mumier”) til en åtterduell klubbens yngste mot klubbens eldste – det ser vi frem til! Av andre taler fikk vi hilsninger fra Tirsdagsåtteren, Tur- og Mosjon, 60pluss og Drammen Roklub. Informasjonsansvarlig Marius H. Johannessen gav noen historiske tilbakeblikk i sin tale. Et høydepunkt under middagen var videohilsninger fra hele verden – mange NSR medlemmer som studerer eller oppholder seg i utlandet hadde sendt hilsninger, som ble vist på video. Veldig morsomt! Tusen takk!

NSR fikk også en flott hilsen fra Oslo Rokrets – som ikke kunne være tilstede, men som sendte oss denne hyggelige hilsningen – les den her.

Jubileumsfesten ble avsluttet med dans til bandet Four on the Floor, ut i de små nattetimer. Nikolai Paus, en av klubbens grunnleggere, erindret til NSRs 50 års jubileum at (…) det var ungdomsmot og en freidig tro paa fremtiden som skapte Norske Studenters Roklub“. La oss rette dette også fremover – la ungdomsmot og en freidig tro på fremtiden også legge grunnlaget for klubbens neste 125 år!

HURRA! HURRA! HURRA! For NSR!

Tekst: Marius H. Johannessen

Foto: Elisabeth Blom Tindlund og Marius H. Johannessen