Stemningsrapport fra NM på romaskin

NM på romaskin ble en flott åpning på rosesongen 2023. Ole Amund Storlien og Alexander Dyvig Henke (lettvekt) sikret klubben de to første NM-gull for senior herrer, siden NM i ergometer-roing ble innført i 2014!

Vi har fått følgende reisebrev fra U17/U19 gruppen, skrevet av Kaja Weisæth-Andersen:

Hei, foresatte og roere i NSR!

Denne helgen har noen roere fra gruppe u19 og u17 vært med på NM i Trondheim. På fredag fløy vi til Trondheim. Klubben dro ut og spiste på Una pizzeria. Dette var veldig populært blant roerne og trenerene. Dette var superkoselig!

Annika, Martine, Cecilia, Stella og Kaja er fornøyde med NSR-innsatsen!

Tidlig på lørdag morning sto vi opp for å dra til der NM ble arrangert. Første løp gikk så tidlig som klokka 09:30 og siste løp gikk klokka 17:10. Dette var en urolig spennende opplevelse! NSR viste super innsats i konkurransen. Vi har fått med mange pallplasser bland annet Alexander Dyvik Henke på første plass i herre 2000m fra gruppe U19 (Ole Arnøy på bronseplass). 500 meter U19 var en fantastisk hit med NSR på to av pallplassene! Dette var Aleksander Aaalrud og Ole Arnøy. Alle andre gjorde en super god innsatts!

Ole Amund Storlien med NM gull i HS og Alexander Dyvik Henke gull og Ole Arnøy bronse HSLv.

Martin Anker, gull HU17 og HU19 stafett-gutta på sølvplass!

Etter at NSR hadde rodd sine etapper var NSR invitert til to banketter. Som vanlig tok NSR klar pall plass på begge blankettene. En banket til 18+ og en til roerne under 18 år. Banketten til roere under 18 år var veldig hyggelig. Der var det både servering av brus, pizza og quiz. Banketten til roere over 18 år var en fantastisk fest med god mat, god stemning og mye latter.

På søndag var det hjemreise. Noen dro tidlig søndag morgen, mens andre dro senere på dagen. Mange av roerne dro for å se på Nidarosdomen før vi hoppet på bussen på vei til Trondheim flyplass. Tusen takk for en superfin tur!

Kaja Weisæth-Andersen

Vi takker for flott reisebrev!

Se alle resultatene fra NM-helgen HER