Sesongen går mot slutten – 46 seiersvimpler på flaggstangen!

Forrige helgs Ungdomsmesterskap, hvor våre U15-U19 var i aksjon på Ulvenvannet i Os – sikret oss fem nye regattaseiere – og våre juniorer vartet opp med mange gode prestasjoner. På NM for to uker siden var et stort steg frem og opp for våre – 4 NM gull. Vår egen Nito Simonsen – som selv vant sitt NM gull nr. 50(!) under årets mesterskap, kommenterte årets innsats på NM, med en dose feiende entusiasme og glimt i øyet; dette var “NSRs beste noen sinne!“. Vi oppsummerer her litt av det som har skjedd nå i september – nå når sesongen snart avsluttes.

Riktignok vant vi ikke Emil Mørchs sammenlagtpokal på årets NM, men Nito oppsummerer mesterskapet på følgende vis:

• Vi var største klubb i antall deltakere (og til tross for at klare medaljebåter ble trukket grunnet sykdom, klatret vi et steg opp fra i fjor sammenlagt (vi ble nr. 2))
  • Gull til Fabia og Sara i lettvekts toer!!
  • Gull til Jonas og Ole Amund i dobbel
  • Gull til samme gutta + Petter og Matti i 4X
  • Vi stilte FEM senior firere!!!
  • VI stilte TRE NSR senior åttere!!!!!
  • Vi ikke bare stilte, men tok råsterkt sølv i dame åtter!!!!!
  • Vi tok sølv i lettvekt dobbeltsculler senior – med juniorroere!!
  • Vi beholdt seiersrekken i åtter!!

Innlegget bør leses i sin helhet (se i Spond i gruppen NSR Raceroere). Nito trekker frem og applauderer det gode teamet på land – og den gode lagånden i båtene!

Se bilder fra NM på klubbens instagram-konto – her.

Fire av de fem senior-firerne på NM!

Åtter-gull selvsagt, på NM!

Årets regattasesong har gitt oss 46 seiersvimpler på flaggstangen. Per Bønsnæs holder orden på statistikken, og dette er helt likt med i fjor, og på nivå med de siste fem årene. Under ett par bilder fra forrige helgs Ungdomsmesterskap.

Åtter fra helgens Ungdomsmesterskap i Os.

Åtter-gull (selvsagt igjen) i ungdomsmesterskapet!

Verdensmesterskapet

Bare noen uker tilbake ble også VM gjennomført – hvor to av våre rodde for Norge – Jonas Juel rodde i 4x og Oscar Helvig i 2x. Jonas & co må benytte sjansene som kommer neste vår, for å kvalifisere seg til OL – men Oscar rodde dobbeltsculleren til OL! Gratulerer!

Les oppsummering av årets VM på NR sine nettsider her.

World Masters

Vi har også hatt deltakelse i årets World Rowing Masters Regatta 2023 – hvor Bjørn Saga og Brita Børve har rodd i Tshwane/Pretoria i Sør-Afrika! Vi gratulerer med innsatsen og gleder oss til å høre mer om deltakelsen der!

Se bilder på facebookgruppen til T&M – her.

Ramberg 8’ern

Også Ramberg 8’ern ble gjennomført i september – se bilder på facebookgruppen til T&M!

10 båter deltok – og som vanlig var det en flott regatta, hvor alle så ut til å kose seg! Vi gratulerer!

Vi gratulerer Sara & Amund, Routvalget, alle trenerne og T&M med en flott avslutning på sesongen!

Bli med på Høstmøtet torsdag 19. oktober – der vil hele rosesongen oppsumeres! Se invitasjon her.

Takk til Caspar Wohlfahrt for fine bilder fra NM og ungdomsmesterskapet!