NSRs hederstegn til Anna Een Sture

Norske Studenters Roklubs hederstegn ble lørdag tildelt Anna Een Sture for hennes mange og store bidrag i klubben.

Klubbens hederstegn gis til medlemmer som på en eller annen måte har gjort en ekstra innsats for klubben, og dette er en utmerkelse som henger høyt. Tildelingen fant sted på årets Høstfest, hvor klubbens leder Halvor Bergan (på bildet sammen med Anna), kunngjorde og utdelte hederstegnet. Med omlag 120 fremmøtte og festglade klubbmedlemmer, ble Anna hyllet med stor applaus!

Utmerkelsen ble tildelt med følgende begrunnelse;

Denne gangen går hederstegnet til en person som har utmerket seg både på og utenfor robanen. Personen har vært medlem siden 2007 og drevet konkurranseroing i en årrekke. I 2014 representerte personen Norge i junior-VM i singlesculler, og var i perioden 2014 ti 2018 del av landslaget. I 2015 vant hun i Henley i toer.

Fra hun var 16 år og frem til nylig har hun vært en viktig del av redaksjonen for NSRs hjemmesider, og hun skal ha mye av æren av at vi har en av ro-Norges flotteste nettsider. Hun har vært årbokredaktør, og hun har sittet i Styret i roforbundet i to perioder, hvor hun fortsatt sitter.

Hun har fått båt nummer 299, en singlesculler, oppkalt etter seg, og hun er tildelt Nicolai Paus premie i 2015, og Roforbundets medalje for Fortjenestefull roing i 2019.

Og sist, men absolutt ikke minst så har hun vært en foregangskvinne, forbilde, motivator og samlingspunkt, ikke bare for jenter og damer, men for hele klubben.

Hun møter alle med et vinnende vesen og en sprudlende positivitet, og gjør klubben til et bedre sted.  Vi håper hun fortsetter sin innsats for klubben på forskjellige måter!

Vi gratulerer Anna med utmerkelsen!

Det ble utdelt mer heder og ære under Høstfesten – en fyldigere oppsummering fra avslutningshelgen vil komme på nettsiden i løpet av uken.

Marius H. Johannessen