Vår, åpning og ny sesong igang!

Søndag 28. april ble åpningen av sesongen feiret på klubben. Medlemmene møtte mannsterkt opp på dugnadene i forkant – opptakten var krydret også med en flott klubbkveld og fantastisk norsk innsats i EM – så da åpningsdagen kom var alt klart for båtdåper, ny el-motor og kappløp mot CR – og ikke minst; at klubbens leder Halvor Bergan igjen kunne erklære sesongen for åpnet!

– Det gjøres klar for sesongen – fra dugnaden tirsdag 23. april –

Alle båter, romaskiner og ergometersykler ut på båtplassen – vask, klargjør og spyl!

Dugnadsfolket venter på grillpølsene!

For fjerde året på rad – Birgitte Bruaset (81) og Anne-Marie Hadenius (90) rydder og setter blomster på minnesmerket – Tusen takk!

– Klubbkveld lørdag 27. april –

Som erstatning for vårfesten – mange av klubbens medlemmer møtte opp på en hyggelig klubbkveld lørdagen før åpningen!

– Åpningsarrangementet – søndag 28. april –

De fremmøtte på åpningen venter spent på åpningstalen og flaggheisingen!

Flagget til topps – for NSR!

Styret erklærer sesongen for åpnet! T.v. Leder halvor Bergan, Tur- og mosjonssjef Brita Børve, Rosjef Sara Hegge, og Materiellsjef Per Klausen.

Halvor døper Kristian S. Christensen – gratulerer!

Kristian – båten og mannen – sammen med Halvor.

Vigdis Nordahl Hansen – båten og kvinnen! Gratulerer, Vigdis!

Kapproingen mot CR – vel, i år tar vi de når sesongen er kommet igang!

– NSR oppgraderer med grønnere profil –

NSR ble i fjor høst tildelt kr. 156 000,- fra Norges Idrettsforbunds Miljøfond – tildelingen fikk vi etter søknad der vi viste vårt ønske om å fremme en bærekraftig roidrett og redusere vår egen belastning på miljøet. NIF har benyttet midler de har mottatt fra Sparebankstiftelsen DNB gjennom ordningen “Idrettens bærekraftarbeid: Grønn idrett”.

Klubben har gjort flere gode miljøvalg det siste året – eksempelvis investeringer i bio-toalett og gråvannsanlegg på Solodden, varmepumper er installert på klubbhuset, og nå en flunkende ny el-motor på vår gode venn følgebåten Følle. Levert av våre samarbeidspartnere hos Leere’s Motorsport.

Takk for støtten til Norges Idrettsforbund – og gratulerer til oss alle for å gjøre bedre miljømessige og bærekraftige valg – når vi skal rigge rammene for vår flotte idrett!

Tore Mollan viser frem den nye el-motoren!

Se Kristian teste vår nye el-motor!

Morsom og enkel å bruke!

EM i roing – Jonas Juel og Erik Solbakken på 5 plass!

Søndag 28. april:

Gratulerer til Jonas Juel og Erik Solbakken med 5.plass i A-finalen i 2x i EM, og et rungende hurra og gratulerer til Thea Helseth og Inger Kavlie med GULL i 2x. Fantastisk flott roing og veldig gøy for hele ro-Norge 🇧🇻

Klippet fra NRK-sendingen:

NESTE STOPP: