Hvordan bygge en katamaran

og meet the lady! Oppdatering på navn og status!

Tirsdag 12.april hadde Materiellsjefen samlet en meget erfaren gjeng til innsats på Årungen.  Herrene Tore Ringvold, Tom Grove-Knutsen og materiellsjefen selv, alle i klasse U80, samt ungdommen Per Bønsnæs (U70), samlet sammen alle delene til den nye katamaranen (som ble levert fra Ungarn i løse deler) slik at den etter nøye studier av instruks for sammensetning, og ikke minst avansert ingeniørkunst, etter tre timers iherdig arbeid fremsto i ett prangende stykke.

Sjelden har så mye forskjellig håndverksmessig kunnskap blitt forenet så raskt i et så imponerende resultat.Så gjenstår montering av motor med elektrisk start og NSR logo og navn.

Konkuransen om beste navneforslag ble samtidig avgjort etter møte i juryen, som besto av de samme nevnte erfarne herrer, som alle var samstemte i at navneforslaget med mest trøkk og mulighet for å finne gjenklang hos våre roere, var “Katta”, som da blir navnet på vår nye Katamaran.

Den som først sendte inn det forslaget var Jonas Juel, som da kan vente seg en tilpasset belønning.

Per M.K.

Mandag 5. april:

NSRs nye, flotte katamaran ankom Årungen mandag 5. april, sammen med to lignende katamaraner til Stiftelsen Årungen Ro- og Padlesenter. Klubbens leder, Gunnar Clifford, stilte opp sammen med flere andre sterke roere og fikk løftet båtene av traileren. Det var syv roere pluss sjåføren, og det var akkurat tilstrekkelig til å få katamaranene ned fra lasteplanet og på plass. Det var en tung jobb!

Det vil ta et par-tre uker før vår nye motorbåt er klar til innsats, det er en god del utstyr som skal monteres her i Norge. Båten er levert av firma Hi-Tech Plast i Ungarn, som har levert mange tilsvarende katamaraner til roklubber og roarenaer rundt i Europa.

Stor takk til de som stilte opp, til de som har gjort det mulig å gjøre slike innkjøp gjennom planlegging og innsats . Nå er det opp til oss å ta godt vare på den!