Landslagssamling i Sevilla

Heidi har nylig returnert fra de sydelige breddegrader i Spania. Vi har fått henne til å skrive noen ord om den vellykkede samlingen. Les mer om blemmer, trening og det å pushe grenser.

<i>Etter en vinter med mange flotte skiturer, intens styrketrening og intervaller på romaskin var det på tide å ta årene fatt. I slutten av februar dro landslaget og rekruttlandslaget ned til Sevilla i Spania, hvor årets første rosamling finner sted.

Jeg må innrømme at jeg gruer meg litt til denne samlingen hvert år. Det tar tid og masse tålmodighet å finne tilbake til rotaket, blemmene i hendene er like vonde hver gang, og kroppen blir mørbanket av store doser med roing.

Vi bor på et ro – og padlesenter med elven rett utenfor døren. Sentrum er kun en 10 min sykkeltur unna. Det er et populært sted for mange landslag vinterstid; både britene, tyskerne og estlenderne var der samtidig med oss.

Nito forteller om tre økters dager i Canada: Det synes å være trenden på flere lag. Vi har også innført noen dager med tre økter. Den mentale utfordringen er større enn den fysiske inntil rutinen er innarbeidet. For min del handler det om å få så mange km på vannet som mulig for å kompensere for en sen introduksjon til roing. Derfor hilser jeg trenden velkommen!

For de som lurer på hvor mye vi trener, kan jeg gi en kjapp oversikt:

364 km roing på 13 dager, pluss sykling, løping og styrke. Totalt 52 timer med trening.

Vel hjemme igjen kan jeg glede meg over snøen. Til helgen skal landslagstreneren og jeg gå Birkebeiner’n. Internt oppgjør. Jeg er klar! </i>

Heidi