Årungregattaen : NSR på sitt beste

I helgen ble igjen vår egen regatta arrangert på en fabelaktig måte av klubbens ildsjeler. Det var sol, god stemning, (konkurranse-)kåte roere og i tillegg gode resultater arrangørklubben.

Hele ro-Norge var samlet på riksanlegget til det som mange omtaler som *årets beste regatta*. Om det er værgudene som stadig er på lag med oss, den knirkefrie gjennomføringen, organiserte planleggingen eller den positive energien fra titalls frivillige NSRere som har gjort regattaen så populær er uvisst. Det som imidlertid er sikkert er at uten vår kjære formann Jens Kolberg og regatta-orakelet Per Bønsnæs, i tillegg til de andre frivillige i kiosken, på startbryggen, i følgebåt, måltårn osv. ville det aldri vært mulig!

En stor, stor takk til alle dere!

På konkurransesiden gjorde våre roere det også meget sterkt på hjemmebane:

Juniorene stilte fler enn på over 10 år(mye takket være våre eminente trenere Michael og Ansten) og dro med seg hjem både noen seiere og ikke minst masse verdifull erfaring til senere regattaer. Det ser i år ut til at *seniorklubben* NSR skal utvide sin styrke i også de yngre klassene! Vi gleder oss 🙂

Av de litt eldre ble det nesten rent bord i alle klasser. Heidi vant, Nito/Morten vant, firern vant, åttern vant, dobbeltfirern vant, åttern vant igjen… ja det var nesten litt usympatisk av vertene mot gjestene.

Så vidt redaksjonen kan huske var det faktisk bare Nito som ikke kom i land med gull…men 8 sekunder bak den olympiske mesteren er ikke så verst 😉

Totalt ble det 15 nye vimpler i flaggstangen!

<b>Resultater:</b>

#64#