Munchen V-cup

Ikke den helt store innsatsen fra de norske roerne i årets Verdenscup åpning. Både Heidi og Nito presterte langt under sine målsettninger med henholdsvis 20. og 14. plass.

Den norske spydspissen innen roing har i helgen dratt til tyskland for å ro årets første verdenscup. Olaf stiller selvfølgelig, Morten og Nito håper å fortsette fremgangen i dobbel, Hilde er tilbake på landslaget og skal ro lettvekts singelsculler, mens Heidi må også singelsculler fordi Marianne enda ikke er tilbake etter blindtarmsbetennelsen!

Nytt av året er at båtene må gjennom kvartfinale før semifinalen!

<b>LØRDAG 27/5</b>

SISTE NYTT (lørdag): Olaf ble tilslutt nummer 4 i finalen, med en stor overraskelse øverst på podiet… De andre norske rodde sine finaler på fredagen og ble nr. 14. , 17. og 19.

-Olaf lå bak hele veien, og var i mål 3 sek bak det uskrevne bladet Alan Campell fra Storbritania som vant årets første mestermøte. Sølvet gikk til velkjente Hacker fra Tyskland, mens svensken Lassi Karonen som trener mye med de norske kapret 3.plassen!

<b>FREDAG 26/5</b>

-Morten og Nito ledet igjen på 1500 meter, men måtte se seg slått i mål av den kinesiske dobbeltsculleren, og endte dermed på en 14.plass! Gutta var forsåvidt fornøyd med løpet og sier: \\\"…egentlig et bra løp tross i Mortens sykdom. Nå er det bare å forberede seg på en ny hverdag hvor hvert 10\\\’del teller.

-Heidi endte på en 20. plass i sin debut i world cup i singelsculleren. Til neste world cup er hun antakelig tilbake dobbelen med sin faste partner Marianne!

-Hilde endte på 5.plass i c-finalen og kom dermed på 17. plass

-Olaf endte på 3. i semifinalen og er dermed klar for morgendagens A-finale! Det ser ut til å bli en meget spennende og tett finale.

Følg med på NRK lørdag fra kl. 17.30

<b>TORSDAG 25/5 kveld:</b>

-Nito og Morten ble desverre slått ut i kvartfinalen. De lå på semifinaleplass på 1500 meter, men Polen spurtet forbi og henviste våre norske helter til C-finalen!

-Olaf kom på 2. plass i sin kvartfinale, slått med 5 sek av britten Alan Campell. Olaf er klar for semifinale!

-Hilde kom sist i sin kvartfinale og endte dermed også i C-finalen.

-Heidi lyktes heller ikke, og med sin 4. plass i kvartfinalen ender hun i D-finalen!

Disse løpene går i morgen fra kl. 09.00

Følg med LIVE på http://www.sportresult.com/federations/fisa/tracker

<b>TORSDAG 25/5 morgen:</b>

-Olaf vinner heatet sitt lett

-Hilde kommer på 3.plass i sitt heat og kvalifiserer seg til kvartfinalen

-Heidi kommer på 5.plass i sitt heat og må innom oppsamling. Derfra kan hun komme direkte til semifinale

-Nito og Morten kommer på 2.plass i heatet sitt og er klare for kvartfinale. De slo det italienske andrelaget etter å ha ligget bak på 1500m.

Mer info kommer…