Frida skal til JUNIOR VM

Frida ble denne uken tatt ut til junior-VM som andre NSR deltaker på 10 år!

Vi gratulerer så mye til Frida som skal representere Norge under årets Junior VM som går av stablen i Amsterdam 2.-5. august.

Talentet skal ro singelsculler, og ble tatt ut på bakgrunn av sterke prestasjoner gjennom hele året. Spesielt var 2. plassen i Holland Beker regattaen overbevisende.

Vi følger Frida videre, og ønsker henne lykke til!!

—————————————————————

<b>HOLLAND BEKER REGATTAEN:</b>

Frida representerte Norge for andre gang på to uker, da hun i helgen deltok i den store Hollandske regattaen. Frida vant overbevisende forsøket sist og det var duket for god racing på søndag.

Det var kun England som kom seg foran Frida etter at hun ledet løpet. Uttak til junior-VM vil skje etter dette, og her har Frida nå best sjanse av alle de norske båtene.

Av andre norske resultater ble Anniken Ellingsen nr 4 i lettvektssingle. Olaf Tufte fikk sølv, slått av svensken Lassi Karonen og knepent foran Hamburger fra Nederland.

—————————————————————-

Frida Schneider deltar som eneste NSR-deltaker i helgens Holland Beker regatta. Hun vant forsøket og er klar for søndagens finale!

Frida vant med 11 sekunder til andreplassen fra Nederland. Hun kvalifiserte seg dermed som eneste direkte til til A-finale. Det blir spennende å se i morgen.

Les om øvrige norske resultater på Christianias hjemmeside:

roklubben.no følger frida i finalen i sin første utelandsregatta. Følg med…