Juniorleir på Solodden

Med mye sol og god mat ble juniorleiren en bra start på sommerferien for alle som var med, unge og voksne. Kun en dag med regn kan ikke klages på!

Første uken i sommerferien var det duket for årets juniorleir. Fem juniorer og fire voksne møtte opp på klubben mandag morgenen klokken 10, og ikke lenge etter var to båter på vannet og en bil med bagasje på vei til Solodden. På veien ble det lunsjstopp med boller og bananer og orienteringsposter ble funnet. Noen timer senere kom vi frem, og vi flyttet inn i de forskjellige hyttene. Vi utforsket øya og fant fort ut at like ved, var det en nudiststrand! Skuffelsen var stor da vi fant ut at det kun var 70+ som holdt til der… Skuffet ropte Christian, ”Sjekk den plommetissen der a”! De sure fjesene forsvant dog fort da Marianne laget pasta med kjøttdeig og salat til middag! Vi gikk tidlig til sengs, for vi skulle tidlig opp for å ha en morgenøkt. Selv om vi la oss elleve, var det ingen av juniorene som sov før ett.

Neste morgen ble vi dratt opp av sengen kl. 07.00 av en plystrende Jens, og 07.30 var vi på vannet. Vi rodde ca. en time, og så var det frokost. Så var det avslapning i form av bading, soling, hopping, sykling, fotball, vær sin smak. Så var det økt nummer to, og så var det lunsj. Mer avslapning, og så middag. Så mer roing, så godteri og frukt, så seng. Slik fløy dagene fort, alt for fort. Maten var nydelig, i tillegg til pastaen, var det, grønsakssuppe med pølse, pannekaker, kake, laks, salat, pølse og hamburger til middag. Til lunsj og frokost var det brød med mange forskjellige pålegg.

På den ene dagen det regnet nøyde vi oss med to treningsøkter. I den andre økten ble vi med i tirsdagsgjengens åtter, hvor vi ble mektig imponert over farten på den! Senere samme dag dro vi på kino og så en skikklig guffen grøsser! Natten ble litt skummel og vi skalv alle mann, men vi overlevde likevel.

På torsdag, etter tre treningsøkter, var det rebus på Solodden. Kristin og Ansten hadde laget fire poster med 27 oppgaver, og mellom dem måtte vi hoppe, krabbe, gå museskritt eller gå lange skritt. Yngve storkoste seg med hoppene mens Nicolay fikk ekstrapoeng for krabbingen sin. Vi ble delt inn i to lag som vi selv fikk velge navn på; ”The cheese wieners” (David, Nicolay og Yngve) mot ”De kule” (Christian og Sven Ole). Wienerne vant med to poeng over de kule, og det ble premiert med godteri. De kule tok tapet med stil, og det ble belønnet med trøstepremie; godteri!

Tross alt for tidlige morgener og nakne rumper like ved, var juniorleiren helt perfekt. Flotte roforhold og masse lek. Vi kommer absolutt tilbake neste år!

Juniroene sender en spesiell takk til Marianne, Jens, Kristin og Ansten Due [ansthein doueh]