Ny Ã…tter Grand Prix

Ny Åtter Grand Prix

Runde 2 settes i gang neste uke før jula setter inn for fullt. NSR samler troppene kl 17, Tirsdag 19. Møt opp, og vi deler inn i lag deretter. Nå er det 25 000m som skal roes…

NSR stilte med suverent flest lag i sist runde. Det er imponerende og veldig bra.

Nå er det nye distanse og nytt format. Hele 25000m skal roes, av 8 roere, og hver roer må minst ro 1000m. Bytter skjer etter innbyrdes avtaler.

NSR juniorene drar i gang kl 17 på tirsdag 19. Vi oppfordrer også andre til å stille opp på dette tidspunktet, så lager vi skikkelig stemning.

Se ellers mer informasjon på http://www.n3sport.no/downloads/656/docs/%C3%85tter_GP_N3_1.doc

__________________________________________________________________

Oslo Rokrets åpne vinterturnering på romaskin begynner 20.november 2006.

Alt dere trenger i klubben er 1 romaskin og 8 roere.

Åtter Grand Prix er en lagturnering for klubbene. Et lag består av 8 personer, som sammen ror en fastlagt distanse eller tidsperiode på en enkelt romaskin. Turneringen foregår i den enkelte klubb. Man skal altså ikke møte til start på et sentralt sted, men ro i egen klubb.

Det er mange klasser og vinterturneringen består av 5 runder som avvikles i perioden november – mars. Hver runde består av en unik konkurranse.

Et lag trenger ikke å bestå av de samme 8 personer gjennom hele turneringen.

Klubben får et lodd for hvert lag klubben stiller med i hver runde.

Etter vinterturneringens avslutning trekkes det lodd om en ny Concept2 romaskin.

I hver klasse og runde gis det plasseringspoeng. Eksempel: ved 10 deltakende lag i en klasse får klassevinneren av runden 10 poeng, nr. 2 får 9 poeng osv. Det er premiering til de beste lag innen hver klasse etter vinterturneringens avslutting.

Se ellers mer på

www.n3sport.no/roing/oslorokrets