Gull, noe sølv og litt bronse

Ikke best, men bedre enn mange var konklusjonen etter årets innendørs NM. NSR stilte, som lovet, med stor tropp og gjorde seg godt bemerket.

Meget gledelig var det å se NSR stille med staffettlag i samtlige klasser fra junior C opp til senior på herresiden. Sture, Nito, Håvard og Erlend dro i land gull på sistnevnte, etter en hard duell med Harestua.

I de individuelle klasser blr det på seniorsiden gull OG bronse på HE sprint. Nito sørget for sølv på 2000m HE mens Sture og Håvard endte på henholdsvis 5. og 7. Tre stykker innenfor topp er ikke dårlig i et av de tetteste concept løpene på mange år.

Damene fra de rødkledde uteble noe i år, men gutta representerte, fra 12 år og oppover. Se resultatene fra helgens strabaser #80#

Junior resultater:

Juniorene begynte tidlig i første løp med herre junior B 2000meter. Der stilte fem stykker fra NSR; Lars, Eirik, Nicolay, David og Sven Ole. Deltagerne ble fordelt i tre heat og NSR stilte i alle. I første heat stilte Lars og Eirik begge to perset, og Lars vant imponerende i sitt heat, overlegent.

Så i andre heat var Nicolay og David med, de rodde knallbra begge to og perset med mange sekunder, og dessuten vant også David heatet!

Så i siste og tøffeste heatet rodde Sven Ole. Han perset med 6 sekunder og kom inn på en tredje plass i heatet og også tredje plass sammenlagt. Det ble premiert med bronse medalje og concept 2 caps.

Så var det tid for Junior A 2000m. Der stilte tre stykker, Tord, Andreas og Alex. Alex og Tord perset med flere sekunder En litt syk Andreas perset ikke men rodde likevel veldig bra!

Så var det tid for stafettene, hvor NSR stilte i alle Junior herre klasser. Første lag som skulle til pers var Junior B laget beståånde av Lars, Nicolay, David og Christian. De knuste Christiania, og kom inn på en flott andre plass og ble premiert med blanke sølv medaljer. Så var det NSR sitt nye junior C/D lag sin tur. De rodde inn til en imponerende 2. plass og fikk udelt flotte sølv medaljer, de også.

Så var det tid for Junior A laget. Selv med en syk roer og en junior B roer med, kom Andreas, Tord, Alexei og Sven Ole inn på en fjerde plass, langt foran Christiania. (igjen)

Mot slutten av dagen var det duket for 500 meter spurt i Junior B og A. Først var det JB 500 hvor NSR stilte med hele fem roere, Yngve, Frede, David, Nicolay og Sven Ole. Her rodde alle veldig bra og det ble flere heat seirer. Best ut kom Sven Ole som etter å ha vunnet sitt heat kom inn å en sammenlagt 2. plass. I Junior A stilte Alex og han rodde bra.

Et flott NM er over og de fleste av de hele 15 deltagende juniorene er fornøyde. Selv om det ikke ble medalje av den edleste sorten, så ble det et helt lass av perser og andre medaljer som gjorde dagen til en flott begivenhet.