Sesongåpningsfesten

Norske studenters roklub viste seg fra sin beste side på fredag da klubben arrangerte stor sesongåpnings fest! Listen var satt høyt med ”svingende rytmer fra Østre Bærum promenade orkester”, men juniorene lot seg ikke vippe av pinnen og fulgte opp med å ankomme i to limousiner.

For juniorene begynte festen allerede kl. 17.30 med vorspiel hos Erik Sebastian på Ullern. Der ble det inntatt diverse ”snacks” med bra musikk til. Men juniorene kunne jo ikke bli der hele kvelden, så klokken 19.00 ble de snaut tjue juniorene plukket opp av to limousiner og ført til byens beste dansegulv, nemlig Roklubbens lokaler! På veien var det god stemning i begge bilene, og Phillip benyttet sjansen til å henge ut av vinduet og vise at han var med.

Etter at juniorene ankom tok det ikke lang tid før musikken var i gang. Man fikk prøvd seg i de fleste stilarter, alt fra polonaise til salsa. Det medførte at mange av juniorene oppdaget at det var på tide å ta sin første dansetime, selv om det ikke var mangel på innlevelse og engasjement så var det antydning til litt beskjedene danseferdigheter. Dans og musikk fikk ute på kvelden en liten pause hvor det ble servert en meget god ”tomatsuppe a’la Marianne” med baguette til. Deretter tok orkesteret fatt på instrumentene igjen og ”godfoten” fikk igjen trampe rundt på det strålende dansegulvet.

Kvelden varte og varte, men den måtte dessverre ta slutt den også. En storslått fest med fantastisk stemning, god mat, bra dans og ikke minst et strålende dansegulv!