For en avslutning!

NSRs (beste?) sessong ble avsluttet langt fra hjemme; Os roklubb arrangerte nemlig Ungdoms Mesterskap. Over 20 juniorer kjørte i mange timer gjennom fjell og dal for å få inn de siste norgescup poengene. Les mer om NSRs braksuksee i Os!

20 juniorer, fordelt i tre fullastede biler, med to fulle tilhengere; en med båter, en med riggere dro sammen med trener Ansten Due og forman Jens Kolberg og hans kone Marianne Lundh til Os utenfor Bergen for opprettholde NSRs status som soleklar leder av Norges cupen. Avreise kl. 10.00 fra klubben, ankomst Os kl. 22.00, juniorene var klare for regatta!

Første løp var forsøk til JrB 91 singel sculler. Her kom tre NSR båter til finalen, hvor Sven Ole David og Lars henholdsvis tok 1, 2, og 6. plass.

Deretter var det forsøk i JrA singel sculler hvor NSR også fikk tre båter med i finalen. Der tok Andreas, Alex og Erik Sebastian henholdsvis 2, 5 og 6. plass.

I JrA 2x fikk NSR 2 båter med i finalen som begge kom på pallen; Alex og Andreas på 2. og Sven Ole og Erik Sebastian på 3.

Så fikk Nicolai vist at han og klubben er best i JrB singelscullere da han vant JrB92 singelsculler.

I JrB 2x kom en av de fire båtene til finalen; Lars og Sven Ole etter å ha vunnet både forsøk og semifinale. Sven Ole utalte seg om forsøket at \\\\\\\"vi fikk ikke med oss hvem som gikk rett videre til semin, men vinner pleier å gjøre det, så vi måtte vinne..\\\\\\\" og de gjorde de og. Og i selve finalen vant de og, hele to sekunder foran Drammen på andre. Stor fornøyde kunne kavalerene kalle seg for Ungdomsmestere!

I 4X og 4- JrB, hvor NSR har pleid å regjere fikk NSR hard konkuranse fra Aalesund som tok seier i tre av fire løp, men i det siste fikk NSR endelig vist at de var best. Samlet tok NSR lagene to bronse, tre sølv, og ett gull i 4-/4x klassen. I ingen av løpene var den gjeveste medaljen langt unna.

I JrA 4x tok Andreas, Tord, Erik Sebbe og David den gjeveste medaljen, soleklart foran Bergen. Tiden var så bra at det ble ny banerekord! Dessverre ble den slått av Bergen neste dag (med litt medvind..)

NSRs yngste var også med og de fikk nå prøvd seg i sin egen klasse, JrD, hvor de fikk 2,3 og 4. plass.

Kjekkasene Andreas og Erik Sebastian dro inn gull i toer, begge dagene. ”Litt lettere på lørdagen enn på søndagen, i og med at det ble avgjort med fotofinish” sa en noe andpusten Sebbe etter nok et gull på Søndagen.

NSR var også med i åpen klasse, hvor det var et lite prestisje oppgjør mellom Isac (1. 30) og Ditlef (1.90). Her tok Ditlef fordelen av sine lange ben og kom inn et lite stykke foran Isak. Begge var fornøyde og feiret løpet med vaffel og brus.

NSR avsluttet sesongen og regattaen med seier i mix åtter, dog hadde ikke NSR med noen jenter, men så bestod den til gjengjeld av bare JrB roere. Cox. Magnus styrte helt fantastisk dårlig, så distansen ble nok noe mer 500, men like vell kom de inn litt før Bergen.

Tusen takk til Os for vindstille og super regatta!