Rotur i november

8 noe ivrige juniorer la på søndag ut fra klubben i en 3/4 firer og en dobbel inrigger.
Målet var Bestumkilen, hvor Oslo Kajak Klubbs brygger skulle gjøre ilandstigning mulig, for et ørlite ærend på Statoil, men slik gikk det ikke!

Solen skinte og det var vindstille, \"..Vi tar en tur på fjorden da gutta..\" bryter Mads ut mens blikket sveipte over en blikkstille Oslofjord. 10 minutter senere var to båter på vannet. I fint driv forbi Huk og Paradisbukta nærmet guttene seg Bestumkilen, som var dagens mål. I dobbelen m. styrmann satt David, Erik Sebastian og Sven Ole, og da de passerte \"Pantern\" la de inn 10 harde, for da var det ikke langt igjen.

Plutselig kom en merkelig lyd. En slags knaking, et lite smell og sakten falt betraktelig. \" Å jævli\" Ropte Seb \"Det er jo is her..!\" I starten var det kun et tynt lag av slush, men det ble tykkere og tykkere, og snart stod gutta bomstille. De måtte snu. Men heldigvis visste Sven Ole, som har båt i Bestumkilen, en annen vei inn.

De kom seg ut av isen og kom seg til den ”hemlige” inngangen, men dessverre var det is der og! Fireren gav seg, men dobbelen la i det de skulle snu merke til at en kajakk-mann hadde vært der før og laget et lite spor! De fulgte sporet, ikke så lurt, for isen drev sammen igjen, og plutselig var dobbelen fanget midt inni all denne isen. Da begynte det å snø. Guttene skåtet så hardt som de aldri har skåtet før, og de kom seg ut. ”Gosj, vi skal ikke legge opp denne barnslige race-roingen og bli polar-roere istedenfor da?” Sa en meget barsk David med snø i håret.

Heldigvis kom alle guttene seg hjem igjen, og etter en god dusj kom alle til hektene igjen. En ting hadde de lært; ser du is på vannet, hold deg unna!