NSR jentenes søndag

Tro det eller ei, hver søndag møtes ivrige jenter til rotrening på Bygdøy. Søndag morgen ror vi på fjorden, i all slags vær.

Heldigvis får vi god hjelp av en frossen Heidi som instruerer fra ”følle”. På onsdager trener vi innendørs. Heidi har laget et treningsprogram som vi prøver å få plass til i en travel hverdag, mellom barn, kommunestyremøter, skitrening, bryllup, oppussing på hytta, studier og jobb. Medalje fra NM gav mersmak, men vi er fortsatt i villrede når det gjelder målsetning for treningen. Det er vel generell enighet om at vi ønsker å konkurrere, men foreløpig er vi 7 som stiller opp regelmessig og det er et litt vanskelig antall til en 8+.

Ivrige er vi i alle fall. Det har vært snakk om å dra til London i mars og billetter er bestilt, men det kan hende det blir ”pubcrawl” istedenfor roing. Moro blir det uansett. Innimellom har vi trengt hjelp til å kjøre følgebåt, til filming og som mannskap i båten og takker venner og medlemmer som har hatt muligheten til å hjelpe oss. Det har vært lett å be om hjelp, til og med til å kjøre følgebåt, kl 9 søndag morgen i snøføyke! Slike ”ja- mennesker” er utrolig verdifulle.