NSR webside nede grunnet tekniske problemer

Vår faktiske kunnskap om web og annen internettaktivitet har kommet så altfor tydelig fram 10 dager i desember. Vi legger oss flate for enhver kritikk og alle de utenomsportslige forhold som har oppstått grunnet manglende intellektuelt input fra NSRs nettside.

Websiden til NSR har for første gang i historien vært nede og webredaksjonen er ikke bare flaue, de er også svært overrasket over sin egen manglende kompetanse.

Tirsdag 4.desember var det ikke lenger mulig for NSRs medlemmer å få nyheter og annen info på websiden. Grunnen har i ettertid vist seg å ligge når vi selv valgte å bytte servere. Vår server har tidligere ligget i Hong Kong med det oppsettet dette medfører. Når så bytte av server har funnet sted, har vi ikke fått meldt fra til vår norske registrar, Telenor som hændler .no domenet, og byttet av vår DNS skjedde aldri (domain name system). Denne mangelen på navnkjenner gjorde at vi brukere i 10 dager ikke fikk våre svært så lokale NSR nyheter.

Redaksjonen vil igjen beklage på det dypeste. Vi vil gjøre alt vi kan for å rette opp den tilitt som nå er brutt ned, og kanskje til og med snudd til sinne. Har du klager eller andre kommentarer på denne hendelsen? Send eventuelt din vrede til web@christiania-roklub.no