Takk Michael

Vår trener Michael Ivanov slutter i disse tider som NSRs hovedtrener etter mange og lange trofaste år. Michael står bak den absolutt majoritet av NSRs fremste prestasjoner på robanen de siste 15 årene.

Michael kom for første gang til Norge i 1993 hvor han begynte som trener i NSR. Det tok ikke mange årene før resultatene begynte å vise seg. Allerede i 1995 stilte NSR en dobbeltfirer i junior VM basert på de legendariske Lium brødrene. Året etter kom NSRs OL firer med Odd-Even Mellomseter, Halvor Lande, Morten Bergesen og dengang ferske Olaf Tufte.

Den ukrainske bjørnen valgte etter hvert å søke andre utfordringer og var i perioden før og etter år 2000 både Meksikansk og Spansk landslagstrener.

I sin andre runde for NSR er det spessielt Heidi Veeser og Frida Schneider som har utmerket seg med fantastiske resultater. Sistgang med i årets Jr VM hvor hun tok en overraskende 4.plass med Christianias Kristina Løffman.

Og det er nettopp hos CR Michael blir å se i sesongen som kommer. Naturlig nok følger også Frida sin mentor og trener over i ny klubb, men som Frida selv sier: NSR vil alltid være klubben i mitt hjerte.

Vi takker Michael for mange flotte år, og den formidable innsatsen han har gjort. Måtte hell og lykke følge han videre, men da kanskje ikke i alle løp. Tusen takk Michael og lykke til!

Hilsen oss i redaksjonen