Fantastiske fire

Fire personer har gjort det mulig for at NSR i går mottok en sjekk på over ufattelige en kvart million kroner. Hvem disse er, og hva som har skjedd kan du lese mer om.

Det var på klubbkvelden i NSR at nærmere 40 personer satt og hørte på studier i utlandet. Formannen var noe dresset opp, men få ante at noe var i gjære, Og så, trådte det en blid herremann i dress fram…

Dette var Sturla Pettersen, avdelingsleder fra DnBNOR, som på vegne av

Sparebankstiftelsen overrakte NSR en gavesjekk. Finanslederen kom med noen velvalgte ord, men få trodde det de så da 5 nuller og et 3 tall dukket fram på forsiden av sjekken.

Hele kr 300.000 ble overrakt til klubbens formann Jens Kolberg, som etter å ha båret på hemmeligheten i mange uker, endelig kunne strekke armene i været. Han ble møtt med stående applaus og rungende jubel. Dette var like overraskende som det var uvirkelig.

Det ble i fjor høst innlevert en omfattende søknad på kr 500.000 til støtte

for klubbens juniorsatsing. Aktive medvirkende til utforming av søknaden har vært, foruten formannen, Peter Langeland og Cato Myhre. Disse tre sammen med Sturla Pettersen er denne uken omdøpt til de fantastiske fire som gjorde julekvelden gjorde mot kjerringa – de kom litt overraskende på!

Æresmedlem Nils Aars Nikolaysen visste ikke hva han skulle tro:

– Nei. Nei – dette er for meget, sa den rørte Bygdøy-roer. Dette er ikke til å tro!

Stor takk til DnBNOR og Sparebankstiftelsen for deres meget verdifulle og velkomne bidrag til klubbens ungdomsarbeide! Gratulerer til klubben og gratulerer til juniorene som nå har et solid fundament for årets sesong. Dette var moro!