Nytt år nye muligheter

Interessert å trene eller å hjelpe til på verkstedet?

På tirsdager kl 19 er det mosjonisttrening på roklubben, dette høres kanskje litt treig ut, men det er det ikke. Vil du trene på tirsdager kan du enten trene alene eller bli med på treningsopplegget til Håvard. Det sistnevnte er å anbefale, for da er du garantert en effektiv og vellykket treningsøkt. Treningen består gjerne av intervaller på romaskin og stabiliseringsøvelser. Det fine med å trene på romaskin er at ingen kommer først og ingen sist, dermed er dette trening for alle. Det er en fargerik gjeng som møtes til tirsdagstrening. Her har du muligheten til å bli kjent med en rekke interessante, men ikke fullt så profilerte medlemmer av NSR. Møt opp eller send en email til Håvard (havard@bergheim.org)‎ om du er interessert.

Dersom trening ikke er helt din greie, finnes det en gjeng på verkstedet som kan trenge litt hjelp.

Verkstedet har koselig atmosfære som består av en lett blanding humor, kaffelukt og whitespirit; her er det noe for enhver smak. Jeg vanker der mest for å lure til meg en kaffetår, men jeg er sikker på at nevenyttige personer kan få stor glede av alt det andre verkstedet har å by på. Verkstedet er velutstyrt; her finner du alt det ikke er plass til i garasjen din. Klubben har 81 båter som skal vedlikeholdes og repareres, så det nok å henge fingrene i. Den travleste tida for verkstedet er selvfølgelig i rosesongen og i løpet av sesongen 2007 var det 40 skader som måtte repareres. Verkstedet trenger flere hender; stikk innom verkstedet eller send en email til Per(per.klausen.as@online.no‎) dersom du kan hjelpe.

Har du ti tommeltotter og har alle intensjoner om å holde deg unna verkstedet anbefales det allikevel å stikke hodet innom neste gang døra står åpen. Slik at du får rost det fantastiske arbeidet denne harde kjernen gjør for å forhindre at NSR, bokstavligtalt forliser.