NM Concept

Innendørsmesterskapet på concept ble i helgen arrangert av sørlandsklubben Kristiansand. Arrangementet glimret med stor deltagelse og er helt klart en del av vår idrett i stor utvikling.

NSR dro nedover med et snaut dusin roere – alt fra de yngste juniorer til våre harde seniorer.

Av de aller yngste, stilte søskenparet Patrick og Anna Een Sture begge i hver sin junior C klasse. Sistnevnte fikk for anledningen 2.plass og viser god fremgang.

I den litt eldre junior-A klasen tok Horten 3 av de 4 første plassene. Deretter kom to NSR roere ved David og Sven Ole. Sistenevnte trakk det lengste strået og slo sin lagkamerat med 2 TIDELER.

.

Sammen rodde de i satfetten hvor NSR tok 5.plass i herrer juniorklassen.

Totalt kunne NSR kunne skilte med to gull i helgen; seier i junior A 500 sprint og seier i herrer senior l.v. stafett med Mads, Erik Sebastian og to medhjelpere fra Bærum. Vi gratulerer alle, bra jobbet.

Håvard Grunnvåg stilte i eliteklassen og tok en fin 3.plass på tiden 6:10. Håvard er også kjent som NSR maskinsluker, så her er vi spent på om han klarer å senke dette tallet i løpet av vinteren.

Redaksjonen har latt seg imponere av Horten Roklubb i helgen. Vinner i juniorklassen, Kjetil Borch har satt Norgesrekord med tiden 6 blank. Dette var den nest beste tiden under hele arrangementet, kun slått av Olympiske medaljekandidat Olaf Tufte. Også han for anledningen med ny norsk rekord. Det at Horten også tok sølv og fjerdeplass i juniorklassen, samt gull i juniorstafett viser at vestfoldingene kan bli vanskelige å få has på i sommer.

Mer resultater finner du på. http://www.roklubben.com/system/files/resultater_nm_roergometer_kristiansand_2008.xls