PÃ¥skesamling for juniorene

Påskesamling for juniorene

Og så var juniorene i gang, igjen! Denne gangen var det ikke konkurranse, ’bare’ treningsleir i Drammen for de ivrigste juniorene som selvfølgelig takket ja, da Oslo Rokrets arrangerte treningsamling på Drammenselven i første halvdel av den ellers fredlig Påskeuken.

Sol og skyfri himmel sammen med topp forhold og nymekkete båter gjorde at tiden gikk fort, og plutselig var lørdag til onsdag over. Dog skjedde mye på denne tiden, som du vil forstå i denne lille rapport skrevet i etterkant.

Samlingen var for NSRs juniorer offisielt i gang lørdag kl. 10.00 da åtte JrA roere møtte opp på klubben, selv om forberedelsene allerede var i full sving dagen før. Før avreise ble de strøkne forhold på klubben utnyttet til en aldri så liten treningsøkt og en ørliten lunsj (10-12 skiver).

Ved Drammen roblub ble juniorene møtt av fire nye deltagere fra Ormsund og Bærum, og sammen rodde alle dagens andre økt på den svært strømfulle Drammenselven. ”45 minutter oppover, 15 minutter tilbake” sa Esther før økten, som viste seg å stemme, dog ikke for den ene NSR fireren som måtte hjelpe Johannes av de mange grunnene midt i elven. Johannes var svært fortvilet, og da han kun ble møtt av latter fra fireren ropte han strengt tilbake; ”Det er ikke morsomt, jeg har motorproblemer!”. Dette ble til stadighet gjentatt hele resten av leiren, til tross for at det kun ble med problemer første dagen.

Hver dag måtte alle opp kl. halv åtte, og hver dag var det to økter. Det var tre måltider hver dag som, med unntak av Tords protein, vitamin og karbohydratpulver, var sunne og gode. Tiden mellom øktene samt kveldstiden ble ved hjelp av medbrakt projektor, playstation og storskjerm en fornøyelse bestående av film og interessante spill (GTA – San Andreas). Stemningen ble om mulig toppet enda mer på mandag, da NSR gutta fikk finfint damebesøk fra Tønsberg (…).

Onsdag var det tid for en aldri så liten regatta basert på prognosetider. Den var ganske nøyaktig 9 kilometer lang, dog med medvind og medstrøm. Det var en del svinger underveis og ror ble flittig brukt hos de som hadde. Best ut kom Tord og Sven Ole som vant i toer uten.

Alle deltagere takket pent for seg onsdag med å vaske, feie og rydde alle rom, et godt utgangspunkt for sesongen er lagt. Takk for oss!