Historisk årsmøte

Det ble til tider vemodig da en era i NSR tok slutt på årsmøtet 2008. Jens Kolberg la fram solide tall for klubben for siste gang. Dag Finn Erlandsen tar over formannsvervet.

Det var stående applaus til Jens Kolberg da han torsdag trappet ned som formann i NSR etter 6 år ved roret.

Klubben har vært gjennom store endringer, oppussing og en et løft i aktiviteten. En gjennomgang av 2007 viser en solid økonomi, med et høy andel av gaver og andre bidrag.

Kolberg ble hedret med opprettelse av Jens Kolbergs Hederspokal – en årlig utdeling til den gledesspreder og ildsjel som utmerker seg i klubbens miljø. Også dette ble møtt med stormende jubel.

Viseformann i alle disse årene, Dag Finn Erlandsen, tar over som Formann og med seg har han et usedvanlig sterkt styre.

Inn kommer Tor Geir Myhrer som viseformann, Marianne Lundh som et soleklart førstevalg som tur og mosjonssjef. De resterende medlemmer har tatt gjenvalg eller er på valg til høsten.

Helt avslutningsvis sa den nå avgåtte formannen:

– Når jeg ser på det nye styret er jeg overbevist om at fremtiden er i gode hender.

Redaksjonen sender en takk til de som har trappet ned, og en stor takk til de som mønstrer på for en innsats for Norges beste roklubb.