Ã…pningen 2009

Åpningen 2009

Åpningen av klubben foregikk i solskinn med innslag av blått, hvit og masse masse rødt.

På torsdagens vårball var det stor stemning med 82 påmeldte, fantastisk mat og servering fra Lanternen, og med stort orkester. Søndag 3.mai var det tid for den offisielle åpning og kapproing mot CR.

NSR ble åpnet som hør og bør med både unge og gamle medlemmer tilstede. Formann Dag Finn nevnte i sin tale viktigheten av de bidrag som gjøres av enkeltmedlemmer i en klubb med svært høy aktivitet. Sverre Løken mottok NSRs hederstegn og Leifen mottok en oppmerksomhet etter sin nylige 80-årsdag.

3 båter ble døpt: DnB NOR 4-, Ansten Due 4x, Ivar Spydevold bølgbåt 2x og vår nye henger Full Rulle. Sistnevnte i toner med stor poesi utført av matrialsjef Per Klausen.

Presentert ble også klubbens nye bil hvor medlemmer kan få kjøpe deler av bilen (se egen artikkel).

Dagens høydepunkt for de trenede mannskaper med fler, var den årlige åpningen mot CR. De blå hadde i år ikke mulighet til å stille 8 juniorgutter og løpet ble derfor avlyst. Men stor seier ble det alikevel i senior Mix-åtter hvor i år nye krefter begynner å danke ut de eldre garvede roere. Dette lover bra for fremtiden!

I veteranåtter var det et svært tett og kontroversielt løp. CR har i mange år måtte se seg slått og har klaget på manglende handicap, motvind, motstrøm, feil med fotbrettet osv osv. I år gjorde vår kjære naboklubb det eneste rette; de brettet opp ermene, brøt tradisjonen med mix-lag, stilte med ren herrebåt, rodde fortere enn NSR og gikk hen og vant – med to meters margin!!

Dagen ble avsluttet med loddtrekning og flotte premier til heldige vinnere. Takk til husgjengen for flott innsats. Neste for NSR er Stokkavannsregattaen førstkommende helg.