Rekordmange påmeldt til Norgesmesterskapene!

Oppdatert 09.09.09

Siste oppdatering: http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/post3258525.ece

Trekningslisten er klar, og med rekordhøy deltagelse! Når sist så Norge totalt 27 åttere samlet noe sted?

NSR stiller stort, men det gjør pokker meg alle andre også. Det skal bli hard kamp om den store bøtta, og som favoritt stiller Christiania, med Horten og NSR like bak. La lekene begynne – nå!

Ikke minst i de store båtklassene er det i år rekordhøy oppslutning. Til sammen 27 åttere er påmeldt. Ikke på et meget betydelig antall år er det sett forsøk i både M8+, W8+, JM4- og JM4x !

Oppdatert trekning: #188#

Trafikkregler Voss: #189#

Mer informasjon om turen følger. Merk at avgang for majoriteten av NSR-roere vil være 10:30 fra Oslo S. Junior A roerene møter opp 09:45 på klubben, de kjører Roberto. Vi skal alle bo på Fleischer-hotell apartements. Yr melder om skiftenede vær, vind i 2-6 m/s, regn på lørdag og sol på søndag.

NSR mot Norgesmesterskapene

Det nærmer seg nå Norgesmesterskapene med stormskritt. Studentenes beste trener dag inn og dag ut for å være best forberett, her er en liten smakebit fra Redaksjonens insidere.

Norgesmesterskapene holdes i år av vestlandsklubbene, og arrangeres dermed på Voss. Dog ikke så populært blant studentene, men det hindrer dem ikke i å gi alt de kan for å få det edleste metallet på brystet 12. og 13. september. NSRs juniorer satser høyere enn på lenge, og til det kommer også kravet om det sterkeste laget på mange år. Hardtreningen er selvsakt allerede i full gang, og har vært det lenge allerede.

Seniorene stiller selvsagt også i år sterkt, selv om det blir vankelig å matche fjorårets suksess, så ser det bra ut for de ivrige seniorer. De beviste at formen er på vei allerede da de overlegent vant Sølvfastløpet i Drammen for en uke siden.

Redaksjonens egen insider kan melde at NSR juniorene vil ha disse lagene påmeldt til NM

Lørdag: JM1x, JM8+, JM4-, LM2x

Søndag: JM2-, JM4x, JM2x

Ettersom det er noe uenigheter om lagoppstillingen, vil dette bli avgjort i seatrace kommende uke. Derfor vil lagene ikke bli publisert her intill videre.

De eldre studentene stiller som altid med flere forykende raske lag:

I scullingklassene: M4x, M2x, LM2x

Og i enåret: 2stk M2-, (2stk?) M4-, M8+

Redaksjonen ønsker alle lykke til med forbredelsene!