Førstehjelpskurs

Det å ha ansvar for eller være i nærheten av et akutt sykt eller skadet menneske kan være en skremmende opplevelse for mange. Det er naturligvis mange årsaker til det. Mange frykter for å gjøre noe feil, gjøre situasjonen verre. Mange blir redde, det kan se stygt ut. Slik frykt og redsel kommer av manglende kunnskap, og kan forebygges ved å kunne førstehjelp. Å delta i å redde et liv er en opplevelse alle som har gjort det omtaler med glede og ære, og som de ville gjort igjen, og igjen, om situasjonen oppstod. Det samme gjelder når du deltar i å begrense skade, som ellers kan få fatale eller livslange følger.

Gjennom alle tider har det vært en del av menneskenes tankesett, vårt moralske utgangspunkt, å hjelpe andre, om vi kan.

Du bør absolutt ta et førstehjelpskurs for å lære deg førstehjelp, eller friske opp førstehjelpskunnskapene dine.

Tidspunkt: Mandag 2 november 18.00-21.00

Sted: Christiania Roklubb, Kongen (på Toppen)

Kursholder: Grete Stokke i regi av Utdanningsutvalget

Pris: 50 kr pr pers

Påmelding: send navn og tilhørende roklubb til

maren.sandbu@nortura.no innen fredag 30 oktober.