Timeglasset er solgt!

Etter lengre tid innerst i treningsrommet på NSR, var det nå tid for timeglasset å skifte eier. Den nye eieren er Tor Bjarne Johnsen fra Kristiansand. Tor Bjarne kom til klubben i en stor lastebil på søndag og gjorde timeklasset klart for frakt til Sørlandet.

Tor Bjarne jobber i Frost Clothing, og samtalen gle derfor raskt over NSRs mangel på dress og dressjakker som representerer klubben på en ordentlig måte. I Henley Royal Regatta er det påbudt med dressjakker for de anstendige herremenn, og hva hadde vel da vert bedre enn ordentlige på like dresser og jakker? Ønsket har gradvis dukket opp etter at NSR to år på rad har misunnet seg på de brittiske roernes dresser, som er av en helt annen klasse en deres egne.

Sjekk ut http://frostclothing.no/fc/ for å lære mer om firmaet.

Vi håper kontakten kan holdes oppe, så kanskje de norske atleter kan måle seg med brittene ikke bare på, men også av vannet.

Siden en sen sommerkveld i 2008 har det nå så kjente timeglasset tilbrakt sitt liv på Bygdøy. Det var det som nå er den ivrige U21 gjeng av roere som tokk initiativet til innkjøpet. Timeglasset ble funnet stående i en hage langs veien ute ved Årungen Rostadion, og etter mange `kanskje` og `burde vi ikke?` så stoppet guttene utenfor huset hvor timeglasset befant seg. Etter litt godsnakking med eier ble de unge guttene de stolte eiere av Norges største timeglass, for kun en tusenlapp. Siden dette har det 2 meter høye timeglasset stått til alles skue innerst på treningsrommet på roklubben, og til slutt ble det bestemt at det skulle selges.

Både treningsrommet og våre hjerter har nå et tomrom som skal bli vanskelig å fylle, men vi har troen på at timeglasset vil få et bedre liv hos sin nye eier!