Geita Rundt

Årets Geita Rundt turløp var begunstiget av vind fra sør som sørget for at de 6 båter til start fikk noe å bryne seg på over Lysakerfjorden.

Bestumkilen Roklubb´s turløp har ettervert fått ry for å være en tøff opplevelse, noen år har det blåst så voldsomt at det ikke ville være forsvarlig å ro tvers over Lysaker´n og banen har blitt endret til en runde ved Killingen. Men iår var det perferkte forhold for innriggere. CR stillte vanen tro i 3/4 4X+, de var søkk-våte før start og ville gjerne ha lånt en innrigger fra BKR!

NSR stillte med to innriggere, en mix og et rent herrelag.

CRs 3/4firer vannt sammenlagt i tiden 46min, fulgt av NSRs herrelag i innrigger (47min), så kom BKRs mix innrigger (48min) og NSRs mix innrigger (49min). Oslo Roklubb´s 60pluss lag stillte i langåret 3/4firer og kom på en strålende femteplass (54min), fulgt av BKRs dame innriggerlag.

Tur og mosjonsjefen i BKR sto ikke bare for arrangementet på vannet, men hadde også sørget for middag til sultne roere! Flott arrangement, vi gleder oss til neste år.