Profil nr 1- Sara!

Profil nr 1 – Sara!

Vi i redaksjonen vil komme med en profil i uken. Profilene er medlemmer i klubben, og vi håper det bidrar til at vi blir mer kjent med hverandre! Her er første profil.

Navn: Sara Karoline Hegge

Alder/ gruppe: 16 Ã¥r,  jrb

Når begynte du å ro?

For 3 og et halvt år siden

Hvem fikk deg ut på vannet første gang?
Anna!

Hva var første tanke om roing?
Slitsomt! og førte til veldig såre hender og øm rumpe..

Hva er/var den verste/ tyngste økten:
En av 5k øktene vi har hatt i løpet av innesesongen.

Hva er/var den beste økten:

En av de første øktene etter en lang innesesong!

Din yndlingsbåt?

Min yndlingsbåt må være dobbel, bygdøy lions 2! Den skal ikke ødelegges av et kloakkrør..

Har du noen lykketing med deg i båten på regattaer (sokker, drakt e.l.) ?
Har ingen spesiell lykkegjenstand for øyeblikket, men har lenge hatt et par lykkesokker

Bruker du crocs eller addidas slippers?
Lyseblå crocs med blå blomster!

Hvilken distanse er best?
1500m, spurt er ikke helt min sterke side

Hva er ditt beste regattaminne?

Nordisk i Sverige for mange år siden. Konkurransen var veldig hard, og ingen av oss jrc hadde klart å ta noen medaljer. Men da vi rodde mix 4x klarte vi å ro oss opp på en andre plass med Tøsti! Enda konkurrentene våre rodde i empachere. Selv om det ikke var den største prestasjonen, var det i hvert fall utrolig gøy, og en stor opptur etter en litt tung helg.

Er roing med i dine fremtidsplaner?
Ja det er det, planen er å drive med roing i mange år fremover.

Hva er det mest prestigefylte du kan tenke deg innenfor roing?
Akkurat for øyeblikket ville det være å komme til jr VM
Hvem er forbildet ditt?

Hva er det beste ved roing?

Det beste med roing er at det er en ganske uvanlig sport Ã¥ drive med her i Norge, og det er veldig fÃ¥ man møter som driver med det og kan mye om det. I tillegg er det utrolig gøy, spesielt regattaene.

Driver du med andre idretter, og har du konkurrert eller konkurrerer du i de(t)?

Jeg gÃ¥r en del langrenn, sykler, løper osv. Dette er ikke pÃ¥ noe lag, men jeg har bla. vært med pÃ¥ Ungbirken og RÃ¥skinnet i Marka. Konkurranse er godt for sjelen!