Heia Tord – ror i det amerikanske mesterskapet

Tord ror i det amerikanske mesterskapet:

Mens racesesongen knapt har startet i Norge er de fleste vÃ¥r- og sommer regattaene over i USA. NSRs egen Tord Sund Fongaard og laget hans, University of California( Cal), Berkeley har med ett unntak vunnet alle regattaene de har deltatt i. Tord har hatt en aktiv vÃ¥rsesong, og stort sett fÃ¥tt ro i  flaggskipet til Cal, VarsityÃ¥tteren.

De har bla vunnet  store rokonkurranser i San Diago Classic, Palo Alto, Stanford Invitational og Stanford Dual. I det amerikanske Vestkystmesterskapet utenfor San Francisco (PAC 10) mÃ¥tte de dessverre se seg slÃ¥tt av erkerivalen Washington med fire bÃ¥tseter ( 1,8 sek).

NÃ¥ har Tord og laget hans flyttet over til Østkysten( syv timers flytur) til New Jersey i 14 dager for oppkjøringen til det amerikanske mesterskapet. Etter at Cal er de en av de store favorittene ogsÃ¥ i Ã¥r. Laget bestÃ¥r av ca 50-60 roere, som stadig kjører seat racing for Ã¥ fÃ¥ frem de beste lagkombinasjonene til enhver tid. Det er litt av et ” traveling circus” som sammen med bÃ¥trailere og trenere /støtteapparat reiser rundt i USA. Det er et meget høyt nivÃ¥ pÃ¥ de 18 Ã¥tter-lagene som gjennom diverse uttagningsregattaer er tatt ut til dette mesterskapet.

Hjemmesiden ønsker Tord lykke til i det amerikanske mesterskapet, og ønsker ham velkommen hjem om noen dager. Rogutter og båter venter!

Les mer om Tord her