Stokkavannsregattaen

Stokkavannsregattaen!

Helgen 4. & 5. Juni dro NSR U21 gruppe (Sven Ole, Tharald, Fredrik, Markus og Lars)ned til Stavanger for å delta på den årlige Stokkavannsregattaen, finn ut hvordan det gikk!

Stokkavannsregattaen er vanligvis kjent for vind og bølger, lørdagen skulle vise seg Ã¥ være intet unntak! Rundt 10 sekundmeter gjorde første 1000 meget vanskelig, siste 1000 var bedre men resultatet og tiden var ikke til stor hjelp for de interesserte. Søndag var bedre med lite bølger, men noe motvind hele veien til mÃ¥l.

NSR dro med et lite mannskap over til Stavanger, derfor fikk vi en god avtale med Bærum roklubb som tok med bÃ¥tene! Tusen takk til Bærum roklubb!  Vi i NSR er sÃ¥ heldige Ã¥ ha en god økonomi, sÃ¥ mens mange roklubber bÃ¥dde pÃ¥ skoler og telt, koste vi oss pÃ¥ St Swithun hotell. Som var veldig behagelig!

NSR stilte med en firrer og to toere hver dag, grunnen til dette er at vi har fire baugsider og to stroke sider slik at en kombi ror firrer pÃ¥ lørdag og toer pÃ¥ søndag. NSR sin U21 gruppe har som mÃ¥l U23 VM i Ã¥r i firrer eller toer.

Vi mÃ¥ vell være sÃ¥ ærlige Ã¥ si at helgen ikke representerte oss pÃ¥ vÃ¥rt beste, Markus ble dessverre syk pÃ¥ torsdagen og mÃ¥tte kjempe hardt for hvert eneste rotak, men kom seg igjennom helgen levende. For de av dere som tar en titt pÃ¥ resultatlisten, les den med en klype salt. Om tidene var helt troverdige sÃ¥ vil Markus (masse navn) Holmemoe og Bjørn Jostein Singstad (Horten roklubb) være Ã¥ se i Ã¥rets VM finale. De ble klokket inn pÃ¥ en meget sterk tid pÃ¥ 6.35!!!

Firreren slet seg igjennom de tøffe forholdene og sÃ¥ seg selv greit fornøyd med løpet, det var en ny lagkombinasjon og tøffe forhold sÃ¥ kan ikke forvente VM-tider med en gang!

Søndag ble vi besøkt av flere varmegrader og verre sekundmeter, sÃ¥ forholdene var definitivt bedre en dagen før, men for oss som er ute etter raske tider sÃ¥ ble det vanskelig. Men man gÃ¥r inn i hvert eneste løp med innstillingen Ã¥ gjøre sitt beste, og det skal sies at vi gjorde, men noen ganger treffer man ikke helt. Dessverre inntraff dette pÃ¥ en regatta.

Utenfor regattaen koste vi oss opp til meget mye med god humor og godt selskap, jeg retter leserens oppmerksomhet til YouTube linken under. Fredrik, Markus og meg selv (Lars) hadde kommet tilbake fra middag pÃ¥ Stavanger roklubb og hadde sittet pÃ¥ rommet i mange minutter og nÃ¥ var det nok. Hører ogsÃ¥ med til historien at Sven Ole og Tharald gjennomførte en lignende aktivitet kvelden før til rommet til Markus og meg selv (Lars).

Le litt her!  (http://www.youtube.com/watch?v=KWl1sTR6rW8)

Som dere ser er det god stemning i NSR leiren og vi gleder oss til Ã¥ ro fort pÃ¥ neste regatta!

Til slutt må vi si tusen takk til hjelpen vi U21 gutta har fått for å nå målene våre!

• Takk til Bærum roklubb for Ã¥ kjøre bÃ¥tene vÃ¥re, verktøy og godt selskap!

• Til roklubben for organisering og støtte!

• Endre (Pappaen til Tharald), som leide bil til oss slik at vi kom fram og tilbake fra regattabanen 😀

Vi setter stor pris på det!