Horten regattaen!

Godt vær, fine roforhold, godt arrangement og hyggelige mennesker var oppskriften på Hortens regattaen på Årungen 2011! Les hvordan det gikk!

Lørdagen startet med en liten blemme med at et forsøk hvor NSR skulle stilt gikk oss ,hus forbi men vi holdt humøret oppe! Resultatene var strålende i junior B og junior C og våre stolte roere dro inn metall etter metall! På grunn av sykdom stilte ikke U23 roerne  i vår satsings båt 4-, men Tharald og Bjørn Jostein stilte i 2-.

En annen gladnyhet fra helgen var at for første gang på noen år, så vant Tøsti (Jr C 4x trebåt) et race.  Ledet ann av Sara Slettemark Juel, Albertine Tønsberg, Ola Oppdahl og Edvart Solberg Svingen. Dagen fortsatte med mange flere gode resultater!

Søndagen fortsatte det flotte været og resultatene! Junior C og junior B dro inn gode resultater og solid fremgang, redaksjonen gleder seg til Tunevannet og NM! Dagens raskeste tid ble satt av NSR i 8 . Tidligere på dagen kunne man se Nito løpe rundt og spørre roere om å bli med, til slutt satt vi igjen med, Markus, Nito, Erik Lilledahl, Bjørn Jostein Singstad (Horten RK), Peder Myhre, Mads Frank (stroke side), Lars Myhrer og Carsten Hessig (landslagstrener). Så laget så ikke ut til å være det raskeste, men Markus satte en god rytme og vi dro ut en lang ledelse. Da vi kom til mål stoppet klokken på 5:53 sekunder.

Andre bemerkelsesbare resultater er junior B sin dominans i 4- og 4x, samt Oscar Hessig sine 1x egenskaper!

Har du bilder fra regattaen, redaksjonen ønsker bilder, send til: redaksjonen@roklubben.no