Profil 5. Anne Stine

Yrke:  Skadedirektør

Bosted: Oslo

Når ble du introdusert for roing? 1977

Hvordan / hvem ble du introdusert for roing? Av min klasseforstander på Marienlyst skole (Eilif Schjetlein), som forsøkte å verve mannlige roere (kvinner hadde den gang ikke adgang)

Hvor ble du introdusert for roing?

Se over

Din yndlingsbåt?

Bellmann

Hva er din favoritt båttype?

Bellmann (familie snekke/skute)

Hva liker du best ved klubben?

Dugnadsånden

Hva savner du mest i klubben?

Tja, ikke mye, men kanskje enda flere kunne stille til dugnad – og på regattaer!

Hva med roing liker du best? Å se på

Beste ro minne: Det er så mange –  NSR’ innsats under Henley Royal Regatta,    -8’er finalene i de siste års NM, og de uttallige seire over Christiania i åpningsregattaene, for å nevne noe – og så -2’er løpet med David og Niels, TorGeir og Lars m fl i fjor høst… Dere husker hvem som vant???

Hvilke land har roing brakt deg til?

Norge, Vest-Norge og England

Hva er verst? Være ro-mor under f.eks Henley RR semifinale? Eller roer?

Utvilsomt verst å være mor – jeg sov ikke, kunne ikke se på, hadde puls som sprengte pulsklokken, kunne ikke spise, kunne ikke sitte, kunne ikke stå, kunne ikke gå….

Hvilket løp har du vært mest nervøs?

Under det første Henley-løpet i  Fawley Challenge Cup i fjor….

Hva gleder du deg mest til denne sesongen?

Det er så mangt… Vi håper på mange små og store suksesser for NSR og jeg gleder meg til å se NSR stille med stort lag under NM på Voss! Jeg er så stolt over å se en klubb med gode holdninger, mange deltakere, hyggelige og hjelpsomme roere med godt samhold, glimt i øyet og god støtte i medgang og motgang! Heia NSR!!!

Hvis du var leder i klubben, hva var det første du ville foreta deg?

Ja, det er vel gode grunner til at jeg ikke er det… Men tenk om vi kunne få penger til et bedre trimrom – en skikkelig oppgradering!

Hvis du skulle gitt ronorge en gave, hva ville det vært?

Masse oppmerksomhet – da skulle jeg byttet ut alle fotballsendingene i TV og Radio som terroriserer oss gjennom hele våren, sommeren og høsten med glade bilder fra regattaer i inn- og utland!

Hva er det perfekte rosecnariet?

Det er -8’er finale, hvor Christiania ligger og kniver og tror de kan ta NSR, og så smetter våre (!) -8ere først over målstreken etter 2000 meter med drivende spenning (selv om vi egentlig aldri er i tvil om hvem som skal vinne)

Hva er det mest prestisjefylte du kan tenke deg innenfor roing?

Ja, bortsett fra NSR vs Christiania, er det vel -8’er finale i OL med våre roere jeg drømmer om å få se en gang…!

Hvor mye tid bruker du på rorelaterte ting å løpet av året?

Regnes sokkevask med??? Og matinnkjøp??? Og fotografering og redigering av noen 1000 bilder…

Andre hobbyer?

Det gjelds å holde seg i form når man skal følge med på en 2000 meters bane, tåle pulsen når nervene er i helspenn og kunne skrike NSR-brølet så det høres så vel til våre roere som til konkurrentene, og da er jo jogging en tidlig morgenstund i Bygdøskogen en fin oppladning! Dertil er jeg jo selvutnevnt NSR-fotograf, og jobber med å forstå nok av rotaket, til å ta bilde når det virkelig gjelder… (her er jeg underlagt massiv kritikk, for å trykke på utløseren på galt tidspunkt)