Tunevannet!

Vi håper alle roere har prøvd å holde formen eller hvertfall bygget opp litt den siste uken, for til helgen 13. og 14. august er første regatta etter ferien! Kos deg også med noen bilder fra Tunevannsregattaen 2007!

Tunevannet befinner seg i Sarpsborg, Østfold, og det er naturligvis Sarpsborg roklubb som arrangerer. PÃ¥ Tunevannregattaen finnes det mange morsomme events; lørdag foregÃ¥r løpene i en 500m lang bane, det er supersprint pÃ¥ 250m, roathlon og for noen er det Baltic cup kvalik. Supersprinten foregÃ¥r slik at to ror mot hverandre, sÃ¥ gÃ¥r vinneren videre og ror mot andre som har vunnet sitt heat, og til slutt er det bare en vinner. Roathlon er som regel romaskin 500m, svømming (litt forskjellig distanser hvert Ã¥r?) og løping (litt forskjellig distanser hvert Ã¥r?). Svømming ble avlyst i fjor ettersom det var alger i vannet. BÃ¥de supersprint og roathlon anbefales av redaksjonen!

På søndag er det 2000m lang bane, derfor blir det vanlige distanser. Til Baltic kvaliken sender NSR en ren NSR 4- med Patrick Sture, Oscar Helvig, Petter Svingen og Theodor Wiik, og vi sender en jente 4x med to NSR medlemmer Sara Hegge og Anna Sture, ellers med i båten er Mossejenta Johanne Solhaug, og fra CR Thea Sørensen. Vi er faktisk ikke helt sikre på om NSR noen gang har sendt jenter til Baltic, så det er jo egentlig ganske moro!

Vi håper på mange tilskuere og bra forhold, til tross for at værmeldingen viser vind..noe vi har opplevd før.

Lykke til!

Trekningslisten er her.